מפתחים לסמארטפון? אולי תזכו בפרסים שווים. צילום: עומר שליט

מפתחים לסמארטפון? אולי תזכו בפרסים שווים

פרויקט ייחודי של חברת נוקיה מציאה למפתחי האפליקציות פרסים וחשיפה בשיעור כספי גבוה במיוחד. "למעשה נוצרת סביבה שקופה והוגנה יותר, שבו למפתחים יש שליטה על ההצלחה שלהם" סיפר לנו צ'אנס ארינגטון. אז איך זה עובד באמת?

דוחפים לפיתוח בסמארטפון. חברת הטלפונים הסלולרים שנרכשה לאחרונה במלואה על ידי חברת מיקרוסופט מציאה הטבות ופרסים מיוחדים למפתחי האפליקציות.

תכנית ההטבות הזאת התחילה באספו שבפינלנד במסגרת פיילוט שהחברה עשתה וכעת היא תהיה זמינה בלמעלה מעשרים מדינות ברחבי העולם. מטרתה הראשית של התוכנית היא הגדלת האפליקציות במאגר האפליקציות של החברה תוך הגדלת הנראות למפתחים ולאפליקציות שלהם.

עוד במדור דיגיטל:
פיפא 14: המדריך ליוצר המתחיל
מגני הסמארטפון המגניבים ביותר
יחסים ואהבה: כיצד להשיג חברה?

"תכנית DVLUP של נוקיה שמה את המפתחים בכיסא הנהג" אמר צ'אנס ארינגטון, המנהל העולמי של הכלים העסקיים למפתחים בחברה וכי לדבריו הוא "מתווה להם מסלול ברור כדי להביא את האפליקציות שלהם להיות מוצגות ומקודמות בחיפוש האפליקציות"


תוכנית DVLUP

עוד הוא אמר כי "על ידי מינוף אלמנטים של מישחוק המפתחים צוברים נקודות בזמן שהם משפרים את האפליקציה שלהם וכך מקבלים את האפשרות לקדם את האפליקציה שלהם בערוצי השיווק, הפרסום, כמו חנות האפליקציות WindowsPhone. למעשה נוצרת סביבה שקופה והוגנה יותר, שבו למפתחים יש שליטה על ההצלחה שלהם".

מדובר בחידוש נוסף בעולם האפליקציות כאשר זה יאפשר למפתח לנהל את הקידום והשיווק של המוצר בניגוד לחנויות אפליקציות אחרות בשוק המפעילות אלגוריתמים לשליטה בקידומים.

המפתחים יכולים להרוויח תגים (badges) ו"נקודות התנסות" (Experience Points, נקודות XP אם תרצו) על ידי השלמת אתגרים וחידונים הקשורים לפיתוח אפליקציות, תוך השמת דגש של פיתוח אפליקציות באיכות גבוהה ובעצם ככל שיצבור יותר נקודות יוכל לקדם את האפליקציה בצינורות הפרסום של החברה - חנות האפליקציות, דרך App Social, פרסום מקודם באפליקציות אחרות וכן פרסום במדיה השלטת - דפוס, דיגיטל, רשתות חברתיות ופרסום באתרים השונים.

התוכנית פתוחה כאמור ללמעלה מ-20 מדינות, בהן ישראל, אוסטרליה, קנדה, סין, מצרים, פינלנד, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה, איטלה, קניה, פולין, בריטניה, ארצות הברית ונוספים.

תגובות