שימוש במכשירים סלולריים בבית ספר? ממש לא. טור נגד
אני מאוד מחוברת לסמארטפון ומאוד פעילה ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ), כמעט בכל שנייה אני נמצאת באחת הרשתות כדי להתעדכן. בגלל זה, חן גל, יוצאת נגד הבאת מכשירים ניידים לבית הספר
אני מאוד מחוברת לסמארטפון שלי ומאוד פעילה ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ), כמעט בכל שנייה אני נכנסת לאחת הרשתות להתעדכן בכל מה שקורה ומעדכנת בעצמי, לרשתות החברתיות יש חלק מרכזי מאוד בחיי.
עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:
דווקא מפני שהסמארטפון תופס חלק מרכזי בחיי אני חושבת שעדיף לא לקחת אותו לבית הספר או לקחת אותו מהתלמידים בכניסה לבית הספר. הכניסה לרשתות החברתיות והשימוש בסמארטפון מאוד מעבירים את הזמן מבלי שנשים לב.
אנחנו מוציאים את המכשיר ל"שניה" מהתיק בכדי לבדוק הודעה ואז נשאבים לבדיקת התראה בפייסבוק, אחר כך חייבים לבדוק באינסטגרם את התמונה של אחותנו ואז שיחה מעניינת בקבוצת הווטסאפ של הכיתה - כל אלה מסיחים את דעתנו במהלך השיעור.
בנוסף להסחת תשומת הלב והחומר הרב שאנחנו מפספסים, חישבו איזה לא מכבד זה עבור המורה שהכינה עבורנו שיעור ובסך הכל עושה את עבודתה ומלמדת אותנו. במקום שאנחנו נקשיב לה ונלמד, כולנו הפכנו לשבויים של המכשיר מבלי יכולת להתנתק ממנו ליותר מכמה שניות. באחד השיעורים המורה לקחה לי את הטלפון ובסוף השיעור הבנתי עד כמה למדתי והבנתי הרבה יותר כשהריכוז שלי היה רק בה ובמתרחש בכיתה וכמה הישיבה שלי בשיעור הייתה יעילה.
אבל, עם זאת, אני חושבת שהשימוש בסמארטפון אינו אשמתם של התלמידים בלבד, אלא של מערכת החינוך שלא משתמשת בטכנולוגיה ושמועברים שיעורים מאוד משעממים ובעלי שימוש באמצעים אחידים ודלים להעברת החומר: דפים, כלי כתיבה וספרים. אנחנו דור שפועל, חושב, מגיב וצורך באופן מהיר ושונה, עקב כך התלמידים מאוד משתעממים מהחומר שמועבר בצורה מונוטונית איטית וחסרת גירויים, והשימוש בסמארטפון נותן לנו מענה וגירויים שונים שאנו זקוקים להם.
על כן, לדעתי יש לאסור את השימוש בסמארטפון לאחר שמערכת החינוך תשנה את שיטות הלימוד, תוסיף יותר טכנולוגיה, שימוש במחשבים, לוחות חכמים, עבודה בקבוצות, דיונים, למידה מסרטים והצגות. כך יתכן שהשימוש בסמארטפון יופסק על ידי התלמידים באופן עצמאי כי השיעור יעניין אותם ויאתגר אותם אינטלקטואלית.
|