המשחקים הם חיינו: איפה העתיד של הגיימינג?
משחקי המחשב נהפכו לספורט של ממש בשנים האחרונות, עם תחרויות וטורנירים בינלאומיים, שכוללים ספונסרים, מותגים נחשקים ואפילו סלבס. אבן הפינה הונחה וכעת מה שנשאר להמשיך ולבנות את היסודות. מה צפוי לנו בעולם האלקטרוני?
משחקי המחשב נהפכו לספורט של ממש בשנים האחרונות, עם תחרויות וטורנירים בינלאומיים, שכוללים ספונסרים, מותגים נחשקים ואפילו סלבס. בישראל משחקים כמו Counter-Strike, Tekken, PES ו-FIFA הם מותגי משחקים שכולם מכירים, אולם עדיין נראה שתחרויות של משחקי מחשב או בעצם eSports (ספורט אלקטרוני) עדיין רחוקות מהכרה רחבה בציבור.
בשבת האחרונה נכחתי ואף שידרתי במהלך משחקי הראווה בין נבחרת ישראל (כן, כן, ששמעתם) לנבחרות דרום אפריקה ודנמרק במשחק League of Legends, באירוע שנקרא Trinations.
האירוע שהופק על ידי אתר חדשות הצעירים פרוגי בשיתוף העמותה לגיימינג תחרותי (IESA) והפדרציה העולמית IESF נועד על מנת לספק חשיפה מקומית ובינלאומית לנבחרת ישראל שניצחה טורניר של 40 קבוצות מקומיות בדרך לזכות לייצג את ישראל וכמובן חשיפה לתחום.
שעה לפני תחילת השידור החי, הלחץ בשיאו, אני בדרך לאולפן וממש לא יודע למה לצפות. עד אותו שידור כל השידורים החיים של הספורט האלקטרוני בישראל התנהלו עם ציוד פשוט וביתי. פתאום, אני מגיע ואני רואה מצלמה, ציוד סאונד והגברה, מוניטורים ובין פריצה אחת לשניה אני קולט שיש מאות צופים מכל רחבי העולם.
המשחקים עצמם היו טובים, כל מה שאפשר לצפות מטורניר בינלאומי. נבחרת ישראל ונבחרת דנמרק ניצחו את נבחרת דרום אפריקה והקרב בין ישראל לדנמרק היה מעניין ביותר שנמשך פי 2 מהמשחקים האחרים שלבסוף הסתיים לטובת הדנים שהפגינו עליונות בשלגבים הקריטיים של המשחק.
בסופו של דבר היה פיק של 1,000 צופים והשידור מסתכם בכמה אלפים שצפו. באותם רגעים, הבנתי שקורה משהו בקהילת הספורט האלקטרוני בארץ, הכרה של המדיה המיינסטרימית.
הבעיה של הגיימינג בישראל בשורשה היא מחסור בתקציב. מה שכמובן מוביל למחסור בכוח אדם, בציוד הנדרש ובאיכות ההפקה של התחרויות. מה שכמובן מוביל לחוסר עניין מוחלט.. ובעצם הנה חזרנו לחוסר תקציב.
בשנים האחרונות ניתן היה לראות עליה בכמות המתעניינים בתחום בארץ עקב פריצה מאסיבית של התחום בחוץ לארץ, עם שדרנים מתנדבים ב-StarCraft, LoL ובכותרי משחקים נוספים. שחקנים נלהבים שמתחרים בטורנירים קהילתיים ללא פרסים רק לשם שיפור ברמת המשחק שאת זה ראינו מקרוב בשידור החי ביום שבת.
אני חושב שהאירוע שהופק בשבת ומוכתר כ"הצלחה", הניח בעצם את אבן הדרך המשמעותית ותחילת תקופה חדשה עבור הגיימינג הישראלי. תקופה שבה נראה שידורים יוצאים מאולפני טלוויזיה, עם תוכן נוסף מעבר למשחקים עצמם וערך הפקה גבוה ביותר.