משחקי השנה: BioShock ו-Tomb Raider
לאורך השנה העמוסה שלנו יצאו הרבה מאוד משחקים שהרעידו לנו את המסך, גרמו לנו לפלוט צעקות מביכות ולחכות בציפייה לכל משחק ומשחק. מבלי הרבה עיכובים, קבלו את המשחקים של השנה
לאורך השנה העמוסה שלנו יצאו הרבה מאוד משחקים שהרעידו לנו את המסך, גרמו לנו לפלוט צעקות מביכות ולחכות בציפייה לכל משחק ומשחק. מבלי הרבה עיכובים, קבלו את המשחקים של השנה.
BioShock Infinite
Bioshock Infintie הוא משק שהצליח להדהים את כולם השנה. משחק היריות שפותח על ידי Irrational Games והופץ על ידי 2K עשה המון כותרות השנה, ציפייה ענקית ואף קיבל ציונים גבוהים במיוחד מהמבקרים.
עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:
• המדריך: אלבום תמונות שנתי ב/8 שלבים
• מצעד המכשירים הסלולריים ל/2013
• פייסבוק מתיישרת לימין בשביל ישראל
המשחק מספר על בוקר דוויט (Booker DeWitt), שנשלח לעיר מרחפת בשמיים בשם קולמביה כדי לפרוע חוב לאנשים שהוא חייב להם. הג'וב - מציאת אישה צעירה בשם אליזבת', שהייתה כלואה שם במשך רוב חייה.
תוך כדי ניסיונות החיוץ שלו, הוא מגלה שהעיר שנחשבת לאוטופיה, אינה כל כך מושלמת כמו שנדמה. הוא מגלה שיש קבוצות שונות שנלחמות זו בזו על העיר, ולאט לאט הוא יגלה מאפיינים פוליטיים די מעניינים.
ככל שמתקדמים בעלילה, בוקר מגלה שלאליזבת' יש כוחות מיוחדים שהם הסיבה לכל מה שמתרחש בעיר. עם הזמן מתגלה הסיפור מאחורי העיר המסתורית, תוך כדי קרבות עם רובוטי ענק של הנשיא וושינגטון, אנשי שלטון זועמים, וכן מפות גדולות בעולם הפתוח.
הגיימפליי של המשחק מגוון, למרות שישנם פעמים שהוא מרגיש די קבוע מבחינת יכולות, אולם הקרבות דינאמיים ותמיד ישנה אפשרות ללוחמה שונה ומעניינת, הגרפיקה מדהימה והסגנון שלה מרהיב ביופיו - צבעוני ומעניין, וכך גם הדמויות. הגרפיקה המצוירת כמעט של המשחק נותנת תחושה של עולם אחר, עולם שבו החוקים שונים, שבו השחקן יכול להתנתק מהכל ולצאת למאבק.
קולומביה מלאה בדוכנים, פוסטרים, אזורים שונים, חנויות, אנשים שונים, ואפילו מקהלה בתחילת המשחק(!) ועוד אלפי דברים עשירים, מגוונים, צבעוניים ומעניינים שרק גורמים לשחקן לרצות לטייל ברחבי העיר, לחקור כל פיסה ופיסה שלה.
אפיון הדמויות מרתק והשחקן נחשף לפרטים שונים מעברן. האינטרקציה בין הדמויות מהנה ומעניין, בין אם זה בשיחות בין בוקר לאליזבת' במהלך הקרבות במשחק וכן גם בפעמים האינטימיים שלהם. כמו גם, הדיבוב מעולה ומעניק חיים לדמויות והופך הכל לחוויה אנושית אחת הגדולה.
העלילה של Bioshock Infinite היא עלילה עם כתיבה מצוינת, ולשחק בו וללמוד את העלילה תוך כדי, הייתה לי פשוט תענוג.
Tomb Raider
השנה של שודדת הקברים. לארה קרופט חזרה בגרסת HD והפעם כתיבה מטורפת, גרפיקה ריאליסטית מרהיבה, פסקול ודיבוב שגורמים לך להרגיש כאילו אתה היא (מי לא היה רוצה?!) או לפחות נמצא לידה שם, וכן גיימפליי שלא מהעולם הזה.
העלילה מספרת על בתו הצעירה של חור תעלומות שהחליטה להצטרף למשלחת של חבר קרוב של אביה, ביחד עם חברתה הקרובה סאם ואנשי צוות נוספים, לאי בודד ומסתורי. האגדה האופפת את המסתורין של האי משכה במשך הדורות לא מעט חוקרים אמיצים ויש כאלה שיגידו טיפשים - וכך גם קרופט, שלמדה מאביה עם השנים יכולות וידע רב בנושאים שונים.
בתחילתו של המשחק מתחוללת סופה שבעקבותה מוצאת קרופט את עצמה נטושה על האי פצועה ומדממת, ללא כל ידע לגבי איפה חבריה לצוות והכי חשוב - איפה בדיוק היא נמצאת.
במהלך העלילה הצוות נאלץ להתמודד עם מוות, בגידה, התנגדות של אנשי צוות, תוך כדי ניסיון מציאת התעלומה הגדולה של האי והוכחות לאגדה המסתורית שרק המשוגעים חשבו שהיא נכונה.
הגרפיקה ריאליסטית ביותר והדמויות מפורטות בצורה מרהיבה. האי נראה חי ונושם והנוף מגוון ומהפנט. החיות שהשחקן צד, המדורות שהוא מדליק, הדמויות של המשחק והמבנים - הכל פשוט מעוצב ברמה גבוהה מאוד - מגוון וצבעוני.
הגיימפליי משלב אלמנטים שונים של אקשן שדומה לקרבות הוליוודים עם פיצוצים ויריות, אבל גם התגנבות בחשאיות. במהלך המשחק ניתן לאסוף פריטים שונים ואף להכין כלי נשק ולשפר את יכולותיה של קרופט.
האינטרקציה ובניית הדמויות נהדרת, כאשר במהלך המשחק אנחנו לומדים על הדמויות ועל עברן וכמובן מה הקשר ביניהן. הקשרים יוצרים גיוון מעניין, שגם נותן סיבות לדברים שמתרחשים במשחק, ומשנים את פניו.
הפסקול של המשחק מהפנט ודיבוב הדמויות עשיר, מלא בתוכן, טקסטים ורגשות, וגורם לשחקן להתחבר לדמויות. כל הצדדים של קרופט מורגשים, כאשר היא משתנה במהלך המשחק.
הגיימפליי, הכתיבה המרתקת, הפסקול, הדיבוב והגרפיקה המרהיבה, גורמים הופכים את המשחק למשחק של השנה.
SO - מה אתם אהבתם השנה?