פייסבוק מאבדת את הגולשים הצעירים
מחקר שבדק את הרגלי הצריכה של בני נוער אמריקאים, גילה כי נערים ונערות רבים מעדיפים את הטאמבלר והאינסטגרם על פני הפייסבוק. הסיבה? נמאס להם מסטטוסים
האם שנת 2013 תהווה נקודת מפנה לרשת החברתית "פייסבוק" שצברה בתוך פחות מעשור יותר ממיליארד משתמשים פעילים? כך נראה לפחות לפי מחקר שפורסם אמש (ב') בוושינגטון.
המחקר שבא לבחון את הרגלי הצריכה של בני הנוער האמריקאים גילה כי אלו מעדיפים כעת רשתות חברתיות יעודיות לצרכיהם. כך למשל, בני הנוער שמעוניינים לשתף את מעללי חייהם יעדיפו לעשות זאת באמצעות הטאמבלר.
אלו שאוהבים לעדכן את תמונותיהם ואת המקומות בהם הם מבקרים, יעדיפו את האינסטגרם או את המובלי. אחת הרשתות החברתיות שמתפתחת כעת בישראל היא "טאונזי". מדובר ברשת חברתית מבוססת לוקיישן, כשתושבי כפר סבא למשל יעודכנו אך ורק על פי העדכונים הקהילתיים מהסביבה שלהם.
כפי שזה נראה, בעתיד הלא רחוק, רשתות חברתיות ממוקדות תוכן וצרכים, יחליפו את הרשתות הפופולריות: פייסבוק וטוויטר. אבל נכון לעת עתה, מציעים החוקרים האמריקאים שלא להספיד את פייסבוק: "זה הכל עניין של התאמה למצב", הם אומרים.