DIY: כך תפתחו דף בצורה הנכונה ללהקה שלכם. פותחים עמוד מעריצים לג'סטין. צילום: יחסי ציבור

DIY: כך תפתחו דף בצורה הנכונה ללהקה שלכם

הסמאטרפון שלכם מפוצץ בשירים ובתמונות שלהם, החדר עטוף בפוסטרים מקיר לקיר. אתם משקיעים כל כך הרבה זמן. הדרך לניהול דף מוצלח עם הרבה עוקבים

הסמאטרפון שלכם מפוצץ בשירים ובתמונות שלהם, החדר עטוף בפוסטרים מקיר לקיר, אתם משקיעים בהם כל כך הרבה זמן. תגידו, לא בא לכם לעשות משהו משמעותי מזה?

מנהלי מועדוני מעריצים של אמנים או להקות נמצאים בקדמת הבמה היח"צנית של הכוכבים שלהם, וזוכים לעיתים קרובות לקבל חומרים נדירים לפני כולם, לראיין ואף להיפגש עם האלילים האומנותיים שלהם. בנוסף, הם מובילים ומנהיגים קהילה נאמנה של מעריצים הצמאים לאינפורמציה אודות הלהקה או האמן אותו הם מעריצים.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:
• כפילים: האתר שיגלה לכם למי אתם דומים
• תחרות קומיקסים גם במשחק NBA 2K14
• מחשבון התמכרות: כמה אתם באמת בפייסבוק?

מה אם אני אגלה לכם, שהמסע הזה יכול להתחיל בתוך פחות מ-5 דקות? בחמש הדקות הבאות אתם יכולים כבר להתחיל לעבוד על מועדון המעריצים משלכם. לעדכן, לחלוק ולשתף מעריצים נלהבים כמוכם על העדכון האחרון של הלהקה האהובה עליכם.

במצגת שלפניכם, תלמדו שלב אחר שלב כיצד לפתוח דף מעריצים בפייסבוק, לעצב אותה באופן שימשוך את עייני המבקרים, למלא אותו בתכנים מעניינים ולהזמין את החברים לבוא ולקחת חלק בחגיגה.

לפני שמתחילים רצוי להעביר את הפייסבוק שלכם לשפה האנגלית. לחצו על גלגל השיניים בצד שמאל ולאחר ששיניתם את השפה לחצו על "Create Page".

בחרו באופציה "Artist, Band or Public Figure"

בצד שמאל בחרו בתפריט של "Choose a Category" באפשרות של "Music/Band". לאחר מכן כתבו בשורה שמתחת את השם שבחרת לדף (למשל: מועדון המעריצים הישראלי של ג'סטין ביבר). סמנו V להסכמה לתנאי השימוש ולחצו על "Get Started".

בשלב ההזה אתם מתבקשים לכתוב משפט קצר (עד 155 תווים) אודות האמן/להקה, עליכם לבחור אתר אינטרנט שמיוחס או מקושר לאמן (אם יש לכם אתר שבניתם בעצמכם, אפשר לקשר גם אותו), ולבחור סיומת לכתובת הפייסבוק של הדף (למשל – justinbieberisraelfanclub).

לאחר מכן פייסבוק תשאל אתכם שתי שאלות. הראשונה "האם זהו אמן/להקה אמיתיים" – סמנו "yes". השאלה שניה "האם זהו הדף הרשמי שלו" – סמנו "NO" (אם תבחרו ב-"yes", ויתגלה כי זהו אינו באמת הדף הרשמי, פייסבוק כמובן תסגור את הדף).

אחרי שעניתם "NO" על השאלה השניה, פייסבוק תבקש שתקשרו את הדף שלכם לדף הרשמי של האמן. חפשו אם קיים דף כזה, והזינו את השם שלו לתיבה. אם לא קיים, אתם יכולים לקשר דף מעריצים גדול אחר, או לא לקשר שום דף. מומלץ כן לקשר, היות וברגע שאתם מקשרים הדף שלכם עשוי להופיע אצל מעריצים שכבר עשו "לייק" לדף הגדול יותר או הרשמי.

בשביל שהדף יהיה באמת מקצועי ואנשים יימשכו אליו, עליכם להעלות תמונת פרופיל. היחס של התמונה צריך להיות 1:1 והגודל המועדף הוא 180X180.

הוסיפו את הדף לרשימת המועדפים שלכם בפייסבוק. כך יהיה קל יותר למצוא אותו בכל פעם שרוצים לעדכן ולעלות סטטוס או תמונה.

כעת פייסבוק תציע לכם לפרסם מודעה לקידום הדף. פרסום בפייסבוק הוא בתשלום (באמצעות כרטיס אשראי), ודורש ידע בשיווק ובעבודה עם ממשק מערכת הפרסום. האופציה הזאת לא מומלצת למי שאינו מתמצא בנושא. כמו כן, פייסבוק מאפשרת לקיים פעילות מוצלחת וענפה מאוד גם ללא השקעה כספית. בחרו באופציה "Skip".

עכשיו הדף שלכם פתוח! מה תרצו לעשות עכשיו? לעצב אותו! השקיעו בתמונת קאבר יפה שמושכת את העין. הגודל המומלץ לתמונת הקאבר הוא 851 רוחב על 315 אורך. העלו אותה תחת "Add Cover".

גררו ומקמו את התמונה במקום המתאים ביותר.

מלאו את הדף בתכנים רלוונטיים. גשו לשורת כתיבת הפוסט, ולחצו על Event, Milstone+. תחת "Event" אתם יכולים להקים אירועים כמו ערבי הקרנת הופעות ועוד, ותחת "Milstones" ציינו אבני דרך בקריירת האמן כמו – אלבום ראשון, הופעה בישראל וכדומה.

לאחר שעיצבתם ומילאתם בתוכן את הדף, הזמינו את החברים שלכם להצטרף!

טיפים לניהול מוצלח של הדף

1. עדכנו סטטוסים לפחות פעם ביום – קשרו לכתבה, העלו קליפ מיוטיוב, ספרו משהו חדש שגיליתם.

2. דאגו שחברי הדף ישתתפו בשיח – לצורך כך כתבו פוסטים ששואלים שאלות, לדוגמה: מה הוא הקליפ האהוב עליכם, בכמה הופעות הייתם, מה השיר הראשון ששמעתם וכדומה.

3. העלו תמונות ייחודיות או עיצובים בלעדיים לדף שלכם שיעניינו את חברי הדף ויתנו להם ערך שהם לא מקבלים במקום אחר.

תגובות