כבר לא צלול: הפילטר באינסטגרם שמלמד אותנו שיעור חשוב. צילום: Fotolia

כבר לא צלול: הפילטר באינסטגרם שמלמד אותנו שיעור חשוב

עמותת 'צלול', עמותה שחרטה על דגלה להעלות את המודעות לזיהום הים, פורצת למדיה הדיגיטלית ומשיקה פילטר חדש לאינסטגרם

"If you can't beat them, join them", זהו המשפט שמתלווה לצעד החדש של עמותת 'צלול', עמותה הדוגלת בשמירה על הניקיון הימי והצלת הכדור. כחלק מקמפיין להעלאת המודעות לזיהום הים והעשרו בפסולת, השיקה צלול פילטר חדש לאינסטגרם שמטרתו לשקף באופן הבוטה ביותר את המצב שאנחנו חיים בו כיום; וכיצד הוא יכול להידרדר.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הפילטר החדש למעשה מלביש את המשתמש במסיכת צלילה כאשר הוא נמצא ברקע של ים מזוהם בלכלוך ובפלסטיק. ״מטרת הפילטר היא להעלות את המודעות להשלכות לשימוש בפלסטיק, שרובו מגיע לים, מזהם אותו, פוגע בבעלי החיים הימים, הצמיחה הימית ובסופו של דבר פוגע בנו״, מכריזים צלול.

פילטר צלול באינסטגרם
פילטר צלול באינסטגרם © אינסטגרם, 'צלול'

לכבוד הפילטר החדש, מספקת לנו עמותת 'צלול' מספר עובדות מטרידות במיוחד:

  • אדם בישראל מייצר 1.7 ק"ג פסולת בממוצע כל יום.
  • כ-6 מיליון טונות של פסולת בנייה מיוצרות בישראל בכל שנה מבנייה חדשה ומשיפוצים.
  • כ-80% מהפסולת בים ובחופים מקורה בכלים חד פעמיים המובאים ומושארים על ידי הציבור.

למעשה צעד זה מדגיש לנו יתרון נוסף של הרשתות החברתיות והעולם הדיגיטלי הנאור והאינטנסיבי - קידום מטרות חברתיות והעלאת המודעות לקמפיינים סביבתיים. מדובר בצעד מתקדם מאוד ונכון מאוד מבחינת צלול מאחר והצליחה לפנות לקהל הנוער באמצעות המדיום הפופולארי ביותר בקרבם - הלוא הוא אינסטגרם. למעבר לאינסטגרם לשימוש בפילטר לחצו כאן (פועל רק לגולשי הסמארטפון).

תגובות