לא מהעולם הזה: סדרות הספרים המבוססות על מיתולוגיה. הוצאת כנרת זמורה דביר, נעמה בר שירה

לא מהעולם הזה: סדרות הספרים המבוססות על מיתולוגיה

לכבוד שבוע הספר: קבלו את סדרות ספרי הפנטזיה לנוער המבוססות על מיתולוגיות, שממש שווה לכם להכיר!

אחד מהז׳אנרים האהובים עלינו בספרים הוא עולם הפנטזיה הלקוחה מעולמות מיתולוגיה של תרבויות שונות, או אפילו כאלה המוכרות לנו, כמו היהדות. לכבוד שבוע הספר, שיוציין עד סוף השבוע הקרוב, אספנו עבורכם כמה מאותם ספרים שאהבנו במיוחד!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

 

פרסי ג'קסון

אחת הסדרות היותר מפורסמות העוסקות במיתולוגיה, ואולי אף זו שחיזקה את כל הז'אנר של ספרי פנטזיה מבוססים מיתולוגיה היא - פרסי ג'קסון. הסדרה עוסקת בילד המגלה כי אביו הוא האל הים פוסידון, וזמן קצר לאחר מכן נקלע להרפתקאות רבות המערבות אלים מיתולוגיים ומיתוסים רבים. הסדרה הצליחה לכבוש את ליבותהם של אלפי ילדים ברחבי העולם, קיבלה עיבודים מצליחים על המסך ולסדרה בעלת 10 ספרים.

© הוצאת כנרת זמורה דביר


בני הנפילים

תאמינו או לא סדרת הספרים הבאה עוסקת במיתולוגיה יהודית! כן, כן, אפשר להגיד שיש דבר כזה. "בני הנפילים", שנכתבה על ידי סופרת יהודייה אמריקנית, מביאה מוטיבים רבים מהיהדות אל ספריה, דבר ההופך את הספר למעניין מאוד וגם קצת "משלנו". כמובן שיש בספר מאפיינים רבים של ספר נוער קלאסי כמו התאהבויות ומערכות יחסים בין בני נוער בנוסף לפנטזיה והמיתולוגיה הרבים.

© גרף צעיר

מאלאדר

לא רק בגזרה האמריקאיות ישנם סדרות סרטים מבוססי מיתולוגיה כי אם גם פה בישראל. מאלאדר, היא סדרת פנטזיה ישראלית לבני הנעורים שמלבד היותה עוסקת בסוגיות המעסיקות כל בן נוער כמו התבגרות, התאהבות ובעיות אישיות למיניהן. היא מערבת בתוכה לא מעט אלמנטים ומאפיינים של מיתולוגיה יהודית המתבלים את הסדרה והופכים אותה לחדשנית ומעניינת.

© הוצאת ידיעות ספרים

מגנס צ'ייס

מבית היוצר של פרסי ג'קסון, רק שהיא לעומתו עוסקת במיתולוגיה נורדית במקום ביוונית. העלילה מספרת על נער יתום המגלה את יום הולדתו ה-16, בעת שנרצח על ידי ענק האש. אומנם זה מתחיל טראגי, אבל מדובר בסדרה מצחיקה שנונה, סוחפת ואנחנו לא יכולנו שלא לאהוב אותה. בעינינו? היא טובה כמעט כמו פרסי ג'קסון (שאגב מפציע בה לתפקיד אורח לצד גיבורים נוספים כמו ת׳ור!).

© כנרת זמורה דביר

מלאכיות עליון

נסיים עם סדרה ישראלית נוספת שגם היא עוסקת במיתולוגיה יהודית והיא החדשה ביותר ברשימה שלנו! הסדרה כוללת נכון לרגע זה שני ספרים בלבד ועוסקת בארבע אחיות המגלות יום אחד שהן מלאכיות עליון ותפקידן להגן על האנושות. במהרה הן מגלות דברים חדשים רבים על גורלן ונכנסות להרפתקאה סבוכה המערבת אלמנטים יהודיים רבים, שדים מספרות חז"ל ועוד...

© הוצאת נעמה בר שירה
תגובות