בר ברימר: "הנראות שלי פגעה בי וגם סגרה לי דלתות"
השם החדש והחם בעולם הנוער, בר ברימר, מגיע ל-א' עד ת' וזה הזמן להכיר אותו מקרוב כמו שצריך ובלי פילטרים! גלגל האותיות שלנו גרם לו לספר לנו על הפרישה מהכדורגל, על הנראות החיצונית שגם סגרה לו דלתות וגם: הפאדיחה שקרתה לו מול נועה קירל • צפו
בר ברימר הוא השם החדש והחם כרגע בעולם הנוער. אחרי תפקיד בכורה ראשי ב"כפולה", ליהוק לעונה השנייה של "אבא מטפלת", קמפיינים אופנתיים ואף תפקיד ראשון במחזמר בחנוכה הקרוב כפיטר פן, הגיע הזמן להכיר לראשונה מקרוב את אליל הנערות החדש בישראל שעוד נשמע עליו הרבה. הכוכב הגיע לסובב את גלגל האותיות שלנו בתוכנית א' עד ת' (המשודרת גם בערוץ KIDZ) ולענות על השאלות שכולכם רציתם לדעת עליו!
עוד בערוץ הבידור של פרוגי:
- קים אור אזולאי התגייסה: "עוד אעצב מדים לצה"ל"
- נקודת מבט: הסרטים על המוזיקאים הגדולים
- סרט ההצצה לפסטיגל: "מרגש, מצחיק ומגוון"
"שיחקתי כל החיים כדורגל, מגיל שש בערך. נולדתי לבית שכולו כדורגל - דוד שלי היה שחקן, אבא שלי אוהד 'שרוף', זה היה ברור מהרגע הראשון שנולדתי עם כדור ברגליים. שיחקתי עד הבוגרים בליגה לאומית ואפשר להגיד שהייתי בדרך לקריירה מבטיחה בעולם הזה. תמיד הייתי ילד שחלם בגדול, הכיוון שלי היה לשחק בקבוצות אירופאיות ועבדתי מאוד קשה כדי להגיע לזה".
אך ברימר לא הגשים את חלום הילדות ופנה במפתיע לחלום שונה לחלוטין. ההחלטה נבעה משינויים שנאלץ לעבור בעקבות גיוסו לצה"ל. "לפני הצבא היה לי גל פציעות וכשהתגייסתי לא היה לי תקן של 'ספורטאי פעיל' ולא הסתדר לי. הקבוצה לא הסכימה לתנאי השבוע-שבוע ולאט לאט ירדתי בליגות. ירדתי לליגה א' וגם שם לא הסתדר לי הציעו לי רק לבוא להתאמן ולא רציתי, זה לא חוג. ירדתי לליגה ב' וזה כבר פחות מקצועי. הגעתי למצב שאיבדתי את ה'פאשן' והתשוקה להיות שחקן כדורגל, הייתי בא ולא נהנה, לא כיף לי ולא בא לי לרוץ. הקסם התפוגג לגמרי".
זאת לא הייתה החלטה קשה מדי?
"כן היה לי מאוד מאוד קשה. לקח לי חודשים עד שהגעתי להחלטה הזאת.גם לא הבנתי את זה ישר, זה לאט לאט חלחל. היה לי משפט שמאמן אמר לי ולא אשכח: 'ביום שאתה מפסיק להתרגש מהכדור - תדע שאתה צריך לפרוש' ובאמת, היה לי רעב לשחק רק במשחקים בשכונה עם חברים - שאת זה אני עושה עד היום".
יש סיכוי שתככב בריאליטי כמו 'גולסטאר' שהוא משלב בין עולם הבידור לכדורגל?
"יש לי איזה חלום קטן כזה. אבל לא יודע מה יהיה, לא רוצה להגיד סתם".
>> פספסתם? צפו בפרק עם טיילור מלכוב!
מהכדורגל עבר ברימר אל עולם הדוגמנות והחל לצבור תאוצה שם.
"כשהתחלתי בדוגמנות והכרתי את נדב הסוכן שלי, מהר מאוד הבנתי שאני רוצה להגשים חלום אחר מהילדות ולהיות שחקן. זה תמיד היה מאוד רחוק ממני כי הייתי כדורגלן. פתאום הכל התחבר והתקרבתי לחלום הזה. התחלתי ללמוד משחק ותוך כדי באו לי הצעות של דוגמנות".
ונהנת מאותן ההצעות שבאו?
"אני חייב לציין שהעולם הזה קצת איכזב אותי. מבחוץ זה נראה מאוד זוהר וכייפי... בפועל כשהתחלתי הבנתי שאתה סוג של 'קולב'. אתה בא, אף אחד לא מכיר אותך ואתה עושה הכל במהירות ואתה הולך הביתה. זה היה לי קצת מוזר וקשה כי לא היה את ה'מעבר'. אני מחפש דברים עם תוכן וזה היה לי מאוד שיטחי וסתמי, אבל זאת עבודה ופרנסה. שלא תבין לא נכון, אני עדיין ממשיך ורוצה עבודות בדוגמנות אבל כבר, לצורך הענין כפרזנטור לזה אני יותר מתחבר, ממש כמו שהיה לי לאחרונה ב'קלווין' - לקחו אותי בתור אני ולא סתם 'עוד דוגמן'".
בעולם הדוגמנות אנו שומעים יותר על מקרים בהן דוגמניות עוברות הטרדות למיניהן, אבל למעשה יש גם לא מעט גברים שחווים זאת בעצמם. ברימר מספר שגם הוא היה חשוף לכל מיני הטרדות מילוליות אבל ידע לשים גבולות בעת הצורך.
"קרה לי לא מעט פעם ולא פעמיים שזרקו הערות לא במקום, זה משהו שקורה. אבל בגלל שאני 'גבר' מרגיש שפחות מייחסים לכך חשיבות. אני לא בן אדם שעושה עניין, יש כאלו שעושים את זה - ובצדק. אבל אני יודע לעצור את זה בדרך שלי ולשים 'קאט'. באתי מוכן לעולם הזה, אמא שלי כל הזמן הייתה אומרת לי: 'תיזהר מהדברים האלה ומהמקצוע'".
למרות מקומו של ברימר היום תחת אור הזרקורים ופלאשים של מצלמות בימי צילום, ברימר מעיד על עצמו כי כילד היה נורא ביישן. "לא הייתי מדבר הרבה אם זה לא היה עם החבר הכי טוב שלי. לא הייתי משתתף בדברים של הכיתה, הייתי בעולם שלי ובשקט".
זה זה נבע ממשהו או כי סתם היית ביישן?
"בשלב מסויים ביסודי עברתי בית ספר ובהתחלה היה מאוד קשה, לילדים היה מאוד קשה לקבל אותי כנראה, לא ברור לי למה, אולי בגלל מראה חיצוני".
מהצד הטיעון הזה נשמע לאנשים כמו איזה 'צרות של עשירים' או משהו שמנסים להשוויץ דרכו, אבל זה משהו שקורה ואנחנו שומעים לא מעט סיפורים כאלו.
"נכון. תשמע, אתה בא לבית ספר חדש, רואים ילד חדש שנראה בולט וזה לפעמים לא בא טוב. אני בן אדם מאוד חברותי, למרות שהייתי ביישן. מי שהיה מנסה לדבר או להכיר אותי ישר הייתי מתחבר איתו והוא ראה אני לא איזה 'סנוב'. כיום אני לא ביישן בכלל, זה נעלם בערך בתקופת הצבא כשאתה לבד מול כולם".
ברימר מספר שזאת לא הפעם היחידה שהנראות החיצונית שלו פגעה בו במשהו ומעיד על כך שיש כמה אודישנים אליהם לא יכל לגשת בגלל הנראות או אודישנים אליהם ניגש ולא עבר בדיוק מהסיבה הזאת.
"הציעו אותי למשל לאיזה תפקיד והמלהקת בכלל לא רצתה שאגש. שאלו אותה 'למה לא?בואי תנסי', היא ענתה: 'הוא נראה לי טוב מדי בשביל לשחק ילד רחוב', מהצד שלי ניסו להבין מה פשר התגובה הזאת והמליצו לה שקודם תשפוט לפי האודישן. אבל זה לא התחבר לה שילד רחוב יכול להיראות טוב, אבל במציאות - יש ילדים כאלו, זה קורה. אולי פתאום הייתי ניגש לאודישן וזה כן היה עובר לה? מראה זה רק בונוס וזה נחמד ומדהים, אבל בסוף אם אתה לא משחק טוב ולא תדע לעשות דמות כמו שצריך אז למי אכפת, זה לא מעניין".
עד כמה זה אישיו אצלך?
"תשמע, ברור שאני שמח בזה ואומר תודה. אבל זה רק מראה חיצוני, יש בי הרבה מעבר, יש את בר - אני רוצה שיכירו את הבפנים".
מסתבר שבכל הנוגע למערכות יחסים - ברימר עדיין לא מתהדר במשהו רציני. בימים אלו הוא רווק, אבל הוא מודה כי גם בעבר לא היו מערכות יחסים שהחזיקו לפרק זמן ארוך מדי.
"משהו שם אף פעם לא עבד לי. הרבה מופתעים מזה, אבל משהו בזה לא עובד לי לתקופה ארוכה. זה או שאני לא שם או שהיא לא שם, אז לא מושכים את זה". ברימר מספר שהוא די מוכן לכל השמועות הרומנטיות שיבואו לאור חשיפתו בתעשייה אך הוא עדיין מופתע מהמעמד החדש ומזה שמזהים אותו ברחוב. "אתה אף לא יודע מה יהיה או איך לקבל את זה".
לאחרונה קיבל בר את הבמה הגדולה וכאמור, כיכב בתפקיד הראשי בעונה החמישית והאחרונה של "כפולה" לצד נועה קירל, און רפאלי וקים אור אזולאי. בר מספר שהאודישן שלו היה בלתי נשכח.
"הייתי לחוץ בטירוף, הרגל שלי רעדה, הלב היה על מאתיים ונכנסתי לחדר האודישנים. הבמאי (אביעד קידר - מ.א) והמלהקת ישבו שם, אמרתי שתי משפטים מהטקסט, הם דפקו מבט אחד לשנייה, הנהנו ומהלחץ כשראיתי את זה שכחתי את הטקסט והנייתי לחוץ. אביעד אמר לי: 'עזוב את הטקסט, אתה מדהים'. רק כשבמאי נותן לך פידבק טוב אתה יודע שאתה שם, הייתה לי הקלה. אגב, בהתחלה בכלל נבחנתי לתפקיד של מיכאל חזן (און רפאלי - מ.א) וזה התפקיד שהם דווקא אהבו, בהמשך קראו לי לאחד נוסף ונבחנתי לאיתמר".
איך היה האודישן עם נועה?
"נועה לא הבינה מה עובר עליי, אני עומד מולה והרגל שלי רועדת ואני מתנשף. הסתכלה עליי בשוק, לא היה נעים לה ממני וניסתה להבין מה קורה לי... עם הלחץ בסוף ניצחתי את זה".
בשנים האחרונות הפריצות הגדולות של הפנים החדשות בעולם הנוער הם דווקא בני נוער ואתה התחלת בגיל 22.
"לא היה לי חשש מזה, לכל דבר יש יתרונות וחסרונות שלו. יתרון להתחיל בגיל צעיר ויש להם את הזמן שלהם ולהתחרט על דברים. היתרון שלי זה שעברתי כבר את בית הספר והצבא והייתי בראש שקט. לצעירים יותר קשה בתחום החברתי כי אין להם זמן כל כך לחברים, אני שמח שהיה לי את כל החוויה של בית הספר והחברים מהבית שעד היום הם כמו משפחה. מאוד שמח מהמקום שאני נמצא בו".
משווים אותך לשחקנים אחרים?
"תמיד עושים השוואות. כל אחד בשלו, יש מקום לכולם כל אחד וה'יוניק שלו'.
בעונה בה התחילו הכל כמעט מההתחלה ב'כפולה', הפקידו בידי מישהו אנונימי ש'בא משום מקום' את התפקיד הגברי ראשי. זה לא מובן מאליו והרבה מאוד אחריות על הכתפיים.
"זה מחמיא לי בטירוף. בחיים לא האמנתי שהתפקיד הראשון שלי יהיה תפקיד ראשי. זה לא תפקיד ששחקן מתחיל עושה, אלא ששחקן מנוסה וזה תפקיד שמחזיק סדרה. לקחו עליי וואחד הימור, שמו עליי 'אול אין' וזה בא עם מחויבות גדולה. האמינו בי וזה היה הזמן שלי להוכיח".
הגשה: משה אבוטבול | עורכת האתר: אורטל לוי | עורכת: רז רפאל | הפקה: אורן טוב | סושיאל: רון הלימי | במאי וניתוב: אלי סגל | סאונד: ניסו עזרן | צילום: חגי דקל | איפור: נוי תנעמי | ארט אולפן: MINISO | הלבשת מגיש: American Eagle Outfitters | מנכ"ל פרוגי: אלכס נסטר | צילומי תמונות סטילס וולים: נמרוד פלד, מתוך האינסטגרם של בר ברימר | כתוביות: קבוצת יפעת | מוזיקת פתיחה: Boost by Joakim Karud | צולם באולפני ynet | ייצוג בר: נדב לוי |
א' עד ת' משודרת בימי חמישי בשעה 14:10 בפרוגי ובערוץ KIDZ (ב-HOT וב-yes וגם ב-VOD).