אור אשטון: "התפקיד ב'או בוי' העלה לי את הביטחון". צילום: אורי הייבלום

אור אשטון: "התפקיד ב'או בוי' העלה לי את הביטחון"

בשבוע האחרון היא מתחילה את דרכה ככוכבת נוער בהתהוות, וצולחת את התפקיד הטלוויזיוני הראשון בסדרה החדשה "O BOY" לצד אליאנה תדהר, לי בירן, ודניאל גד. אך אור אשטון מעידה על עצמה כי התפקיד של עדן העלה לה את הביטחון. ריאיון בכורה

את אור אשטון הכרתם ממש לאחרונה בתור עדן בן טוב בסדרת הנוער החדשה "O BOY" של ערוץ הילדים ב-yes. עבור אשטון בת ה-14.5 מאשקלון זהו התפקיד הטלוויזיוני הראשון. כבר מגיל תשע החלה ללמוד משחק בבית הספר למשחק באשדוד - "יצירתי", וידעה שזה החלום שלה. היא אחות בכורה לאח (11) ואחות (4), ששניהם רואים איתה את הסדרה. בכלל מעידה השחקנית הצעירה כי "כולם מאוד מפרגנים, האחים, כל המשפחה, החברים, וזה מאוד כיף."

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איזה ילדה את?
"אחת שמתה לתשומת לב, אוהבת תמיד להיות במרכז העניינים, אך יחד עם זאת, ביישנית ליד אנשים שאני לא מכירה".

ממתי ידעת שאת רוצה להיות שחקנית?

"תמיד רציתי לשחק ולעמוד על במה. נרשמתי לבית הספר למשחק "יצירתי" כבר בכיתה ג' כי רציתי להשקיע ולהתפתח בתחום, ואני מקווה שאמשיך להתפתח כי זה משהו שתמיד רציתי לעשות". אשטו מספרת כי גם בעתיד היא תרצה להמשיך ללמוד כי "תמיד יש ממה ללמוד ואיפה להתפתח" והיא אף מקווה שזה יפתח לה עוד דלתות.

© צילום מסך

אודישנים

"לפני Oboy היו לי הרבה אודישנים שעשיתי וקיבלתי עליהם 'לא'. זה משהו שכל אחד עובר. עשיתי אודישן לראש גדול ולסדרה של צביקה הדר, ולא התקבלתי".

מאכזב?
"אני לא באה עם ציפיות לאודישן, אני עושה את מה שאני יכולה. אני מפנה זמן אחר הצהריים, לומדת את הטקסט, עושה עבודת דמות, ואני עושה באודישן את הכי טוב שאני יכולה".

ואז בא או בוי.
"באודישן של או-בוי הייתה לי ההרגשה הכי טובה שהייתה לי מבין האודישנים שעשיתי, באתי הכי מוכנה לאודישן, וזה אחד האודישנים הכיפים שעשיתי". שבועיים אחרי המאטצ'ינג (שלב ההתאמה בין שחקנים) עם ג'וי, בזמן שיעור בבית הספר, אמא שלה שלחה לה הודעה וביקשה שתתקשר אליה דחוף, "ביקשתי לצאת לשירותים והתקשרתי אליה והיא אומרת לי אל תצרחי, ואמרתי לה - נו מה קרה? את מלחיצה אותי! והיא הודיעה לי שהתקבלתי לO BOY. בכל זאת צרחתי!"

השחקנית המתחילה מספרת על הדמיון בין הדמות שהיא משחקת, עדן בן טוב, לבינה: "כשיש לה מטרה היא תעשה הכל כדי להגיע אליה, ואני חושבת שגם אני כזאת. לא הייתי עושה הכל כמוה, יש לה דרכי חשיבה משונות. הייתי עושה מה שהייתי יכולה כדי להשיג את המטרה שלי. עדן מאוד מרגיעה את אחותה ותמיד לצידה וגם אני כזאת, משתדלת להיות לצד מי שצריך עזרה וצריך שיהיו לצידו ויתמכו בו", אך עם זאת, היא מוצאת מעט שוני "עדן קצת חוצפנית והולכת אחרי פנטזיות, ואני יותר ריאלית".

עם ג'וי ואליאנה
 © אורי הייבלום

על הצילומים לסדרה מספרת אור כי "זו אחת החוויות הכי מדהימות שעברתי, היה מצחיק לעבוד עם השחקנים. הם מדהימים והם עזרו לי מאוד להתפתח, היה לי פשוט כיף להיות שם, להיות איתם. כולם מאוד מנוסים ועזרו לי לפתח את היכולות שלי ולהעצים את עצמי ואת הביטחון האישי שלי. מכל אחד למדתי קצת. היה יחס מאוד חם, כולם חיבקו והקרינו אהבה ועזרו לי מאוד".

אך עם זאת מדברת גם על הקושי לשלב את המשחק עם הלימודים בגיל כל כך צעיר, "היו ימים שבסוף הלימודים היה מחכה לי נהג שהיה לוקח אותי ישר לצילומים, זה מאוד אינטנסיבי, אבל זה שווה את זה".

אור מתוודה בפנינו כי היא מאוד אהבה לצפות בסדרות הנוער 'גאליס' ו'החממה' "הייתי צופה יום יום במתח בסדרות האלו בדיוק כמו שאני מחכה כל יום לראות את 'O BOY'. כיף לראות אנשים שהייתי רואה על המסך, ויותר מזה, כיף להכיר אותם ואת האישיות שלהם. היה מרגש לעבוד איתם", מספרת ומתוודה שלמרות שהיא באה מנקודת מבט של צופה,  בצילומים היא לא התייחסה אליהם כדמות להערצה, אלא כבני אדם, "לא רציתי לבוא ולהתייחס אליהם כדמות להערצה. התרגשתי לעבוד עם שחקנים שמכירים את התחום יותר מאשר לעבוד עם שחקנים שאני מעריצה".

התחלת להתרגל לזה שיש לך עמודי מעריצים?

"זה מרגש, כיף גדול לראות את זה. כיף לראות שאנשים מפרגנים ומעודדים להמשיך במה שאני עושה".

© אינסטגרם

מה את חושבת על בני נוער שמתפרסמים דרך האינסטגרם?
"שיעשו מה שעושה להם טוב, לא פוסלת שום דבר. מה שעושה לי טוב זה לשחק ולא בעזרת כלי פרסום. לי עושה טוב לגדול בזכות לימודי המשחק."

מה החלום שלך?

"המקום שאני נמצאת בו היום זה צעד ראשון בהגשמת החלום, התגשם לי חלק ממנו- להיות שחקנית.  הייתי רוצה להמשיך עם סדרות נוער, זה מדבר אליי, אני אוהבת לצפות בזה. היה מדהים לראות איך הסדרה מתנהלת מאחורי הקלעים, ולא בתור צופה".

 

יש דמות שהיית רוצה לשחק?

"אני מאוד אוהבת את הדמות של דינה (ג'וי ריגר) ב"החממה" ואת דווידי (גיא סלניק) ב"אליפים", אם זו הייתה דמות של בת הייתי ממש רוצה לשחק אותה. הדמויות האלה מאוד מאתגרות ומגניבות".

הכוכבת העולה מספרת שהיא מסתובבת עם חברות בהפסקות בבית הספר וילדים משכבות קטנות יותר באים וצועקים לה 'יאו את מOBOY, איזה כיף לך באלי גם'. אפילו המורה לערבית הקרינה בשיעור שלה את הפרק הראשון כדי לפרגן לה. "יש משפטים מפרקים ששודרו, שנכרתים לילדים מהכיתה שלי בזיכרון, ובאמצע השיעור הם פשוט זורקים לי אותם. זה מחמם את הלב שילדים רואים את הסדרה ומפרגנים לי".

© אורי הייבלום

אך עם זאת, אשטון מתחילה להרגיש את ההבדל "אני מרגישה שמתייחסים אליי שונה, אבל לא כי אני 'המפורסמת',  אלא כי Oboy העלה לי ממש את הביטחון".

את אור אשטון תוכלו לראות בימים א'-ה', 14:30 בעורץ הילדים (yes).

תגובות