השנה של טל גרושקה: "הפריצה שלי עוד לפניי". דין גרבר

השנה של טל גרושקה: "הפריצה שלי עוד לפניי"

השחקן האהוב טל גרושקה נמצא על המסך מגיל שלוש, אך בשנה האחרונה הוא עשה צעד גדול יותר ונדמה שהוא לא מפסיק לככב לנו על המסך ולקטוף תפקידים חדשים שהפכו את 2021 למשמעותית עבורו במיוחד. מסרט של ארז תדמור, "פלמח", "פול ספיד", עונה חדשה של "מקיף מילאנו" בכיכובו, לימודי משחק מאסיביים וזוגיות עם השחקנית דין הפנר - נראה שגרושקה על הגל ולא מתכוון לעצור • ראיון

השחקן טל גרושקה רגיל לשחק מגיל שלוש. לפני כשנתיים הוא פרץ לחיינו ככוכב נוער בסדרת הנוער האהובה "פלמח", ומאז הוא לא עוצר. גרושקה עובד במרץ וצילם לאחרונה את העונה השלישית של "מקיף מילאנו" תוך כדי לימודים בבית הספר למשחק הנחשב יורם לוינשטיין כשבשנה האחרונה לא מעט פרויקטים עומדים מאחוריו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איך עוברת עליך התקופה האחרונה?

"השנה האחרונה הייתה השנה הכי עמוסה שהייתה לי בחיים, גם מבחינת הלימודים שהיו לי ביורם לוינשטיין וגם צילמתי את העונה השנייה של פלמח, את העונה השלישית של מקיף מילאנו וגם צילמתי את הסרט ׳בחורים טובים׳ של ארז תדמור. יצא שגם למדתי וגם הייתי עסוק בקריירה, וזה היה מטורף. נהניתי מכל שנייה וכמובן לא ישנתי".

עמית רהב וטל גרושקה בסרט ״בחורים טובים״
עמית רהב וטל גרושקה בסרט ״בחורים טובים״ © עמית מורשת

איך מנהלים את הזמן בין הלימודים לקריירה?

"הלימודים שם מאוד אינטנסיביים, אנחנו שם מתשע בבוקר עד שתיים-שלוש בלילה. כל יום-כל היום, כולל חגים ושבתות. למזלי אני עובד עם אנשים נהדרים שדואגים לי ובית הספר בא לקראתי לפעמים. בעיקר אני פשוט צריך להיות בכל מקום בכל הזמן ולהתפלל הרבה".

אתה לומד משחק בין סטודנטים שלא באו עם ניסיון בתחום, אתה מרגיש שאתה מקבל שם יחס שונה?

"ממש לא. בלימודים נותנים לי לנקות את השירותים, אני מנקה את החצר, מרים ציוד ולוקח אותו לאן שצריך. נותנים לי יחס כמו שנותנים לכולם, אני מנקה, סוחב ונשאר בתורנויות בתור סדרן. לא מרחמים עליי לרגע, להיפך הם רק מזכירים לי שלשחק זאת עבודה קשה וזה שאני משחק בטלוויזיה זה לא אומר כלום".

פחדת להתחיל ללמוד עכשיו כשאתה שחקן פעיל ועם הפקות שמצטלמות כמעט ברציפות?

"מאוד פחדתי, אבל לא כי אני עובד, אלא פחדתי כי זאת חוויה רצינית ולא ידעתי אם אני בשל לחוויה או לא. פחדתי איזה חברים יהיו לי, איך יקבלו אותי, איך אני אקבל את האחרים. למזלי נפלתי על שכבה מדהימה של אנשים מוכשרים עם לב ענק ואני מאוד שמח על ההחלטה הזאת".

© מיקה ליכטר

במה אתה מרגיש שהלימודים תרמו לך?

"הלימודים מביאים הרבה טכניקה בכל מה שנקרא ניתוח טקסט. זאת אומרת, אתה מקבל טקסטים וצריך לעבוד עליהם ולא להקריא אותם פשוט בעל פה. צריך להחליט מה אתה עושה בכל משפט איך אתה אומר אותם בדרכים מסוימות ולמה, כך שהלימודים הביאו לי המון כלים טכניים שעזרו לי להבין למה אני אגיד את המשפט הזה בדרך הזאת ואת המשפט האחר בדרך אחרת. אני כל הזמן משחק כך שזה משאיר אותי גם מחומם לאודישנים".

מה הדבר הכי רחוק שהיית עושה במסגרת תפקיד?

"בשביל תפקיד טוב אני אעשה הכל. אני מאוד אוהב דמויות קיצוניות, עשיתי השנה המון תפקידים, ביניהם את אדיפוס מהמיתולוגיה היוונית. בסוף הסצנה אני ניקרתי לעצמי את העיניים. אני אוהב דמויות שהן אקסטרימיות. זה מאוד שונה מיוחנן שאתם מכירים מ׳פלמח׳, אבל גם ביוחנן יש את האופי שלו. אני מאוד אוהב לשחק דמויות מעניינות לא חשוב לי אם זה בסדרות נוער או בסדרות של מבוגרים. מבחינתי כל דמות זה עולם ומלואו שאני מכניס את האישיות שלי לתוך הדבר הזה".

© עמית נעים

מה מותר לך לספר על הדמות החדשה שלך בעונה הבאה של מקיף מילאנו?

"קוראים לו אדם, הוא תלמיד חדש בתיכון במגמת מחשבים. הוא פיתח אפליקציה שהיא כמו פייסבוק\ ווטסאפ אבל רק של הבית ספר. לאט לאט הוא מתחיל להתגלגל שם ומחפש את החברים החדשים שלו. זאת דמות מאוד מפתיעה, וכזו שמאוד מפתיע שאני עושה אותה".

נשמע שהדמות דומה ליוחנן בצורה מסויימת, אתה מפחד שיווצר לך טייפ קאסט ספציפי?

"שאלה מעולה. בגלל שאני אוהב דמויות אז על פניו מי שמתעסק בטכנולוגיה יכול להיות דומה ליוחנן, אבל אני יוצק לדמות שלי את העולם שלה ומבדיל ביניהן, למרות שבצילומים כל הזמן פחדתי שהדמות תצא דומה ליוחנן. בשבועיים הראשונים כל מה שעשיתי היה להפוך את הדמות לגמרי מיוחנן עד שהבמאי אמר לי: ׳תשמע אתה לא יוחנן, הכל בסדר! תירגע פשוט, תעשה את מה שאתה צריך לעשות׳".

© נוי דקל, באדיבות yes

אתה רואה יתרון בלהצטרף לסדרה לעונה השלישית שלה או שאתה מעדיף לבנות את הדמות יחד עם הסדרה מההתחלה?

"את הסדרה הזאת כבר הכרתי עוד לפני שהיא יצאה לאוויר, כשהייתי בפגישה במשרדים של כאן חינוכית לאחת הדמויות הראשיות. בהתחלה מאוד התבאסתי שזה לא יצא לפועל אבל עכשיו קיבלתי את ההזדמנות לעונה השלישית והבנתי שזה הדבר הנכון.  אני לא מבואס על זה ואת האמת שגיליתי שיש דווקא איזה משהו כיף בלהצטרף לעונה השלישית ופתאום לטרוף את כל הקלפים מחדש".

אתה הספקת כל כך הרבה בתקופה קצרה שכמעט שוכחים שפרצת רק לפני שנתיים עם פלמח דווקא בתקופת הקורונה, איך היה לחוות את הפריצה בתקופה המוזרה הזאת?

"את האמת שזה היה מאוד הזוי, נהיינו מאוד ידועים בקרב בני נוער ומשפחות, ומצד שני היינו בבית ולא הסתובבנו בחוץ אז הייתי בטוח שהכל רק בראש שלי. יש לנו קבוצת ווצאפ של הקאסט והיינו מדברים ביננו ושואלים אחד את השני האם באמת צופים בסדרה או שרק אנחנו. כל הקאסט היה בטוח שרק אנחנו צופים בזה. ורק אחרי חצי שנה-שנה יצאנו החוצה ופתאום קיבלנו את כל האהבה של הקהל והבנו שיש כאן משהו מאוד גדול".

בעונה הראשונה
בעונה הראשונה © מיכל בר, באדיבות yes

בעודנו שואלים את טל אילו תגובות הוא הכי אוהב לקבל, פנו אליו חבורת ילדים שזיהו אותו, ביקשו ממנו תמונה והוא התרגש ונענה בשמחה.

"אני בעיקר אוהב שיש לי יכולת לשמח ילדים שהם חס וחלילה בקשיים בין אם בריאותיים או קשיים בלימודים. יצא לי לא פעם לקבל בקשה לסרטון מילדה שעוברת התעללות, אז זה למשל משהו שמאוד מרגש אותי לעשות. עם כל הצחוק והכיף שיש בלהיות כוכב נוער, מה שאני לא חושב שאני אבל לצורך העניין, זה הדברים שבאמת חשובים, שיש את היכולת לגעת באנשים".

בתור שחקן מאוד פעיל, אתה מרגיש שכבר עשית את הפריצה הגדולה?

"הפריצה שלי עוד לפניי. התחלתי לשחק עוד כשהייתי בן שלוש. שיחקתי בסרטים ובסדרות עד שהייתי בן חמש עשרה וממש התחלתי לשחק בעולם של המבוגרים, ואז נכנסתי יותר לעניינים. רק אחר כך הגעתי לפלמח, אז זה היה סוג של קאמבק שעשיתי, אבל בתכל'ס זו התחלה חדשה.

גרושקה ועדי ביטטי ב״גיגיגונת״
גרושקה ועדי ביטטי ב״גיגיגונת״ © שי דגן הפקות

בתקופה בה הרבה כוכבי רשת ויוצאי ריאליטי מלוהקים כשחקנים ראשיים האם אתה מרגיש שיש תפקידים שלא קיבלת כי רצו מישהו שנתפש בשטח כ'יותר כוכב'?

"כבר קרה לי לא פעם שהסוכנים שלי סיפרו לי שהיו הצעות לתפקידים על השולחן אבל זה לא יצא לפועל בגלל האינסטגרם. אבל, וזה אבל גדול, לגבי אנשים שהגיעו מהרשת והקימו את עצמם בעשר אצבעות הם ראויים בעיניי לא פחות מכל שחקן אחר שבא לאודישנים אם לא יותר. בסופו של דבר אם הצלחתם להקים עמוד אינסטגרם ולצבור הרבה עוקבים זה לא מובן מאליו ואני מאוד מעריך את זה. אף על פי שזה אולי מערער את המעמד שלי בטלויזיה, אני חושב שכל אחד שהוא טוב יש לו את המקום שלו וזה לא בא על חשבון אף אחד".

בסרט ״פול ספיד״
בסרט ״פול ספיד״ © באדיבות סרטי יונייטד קינג

אתה ובת הזוג השחקנית דין הפנר לומדים יחד משחק.

"זה כיף מאוד לעבור את זה כזוג. חווית הלימוד שם אינטנסיבית ומאוד רצינית וזה שהיא שם וחווה איתי את זה ביחד זה מאוד כיף. באופן כללי אני נעזר בה המון והיא שחקנית מדהימה. היא עוזרת לי המון בלימודים ואנחנו מכינים אחד את השנייה לאודישנים אם צריך. היא אחלה מנטורית".

כמה מלחיצה אותך זוגיות תחת אור הזרקורים, אם בכלל?

"אני לא חושב שאנחנו נמצאים באור הזרקורים. יש לנו את החיים האישיים שלנו. אנחנו לא מסתובבים ביחד בהשקות, זה לא מה שאנחנו עושים. אני שחקן והיא שחקנית ואנחנו חיים ביחד".

דין וטל
דין וטל © אביב חופי, באדיבות יחסי ציבור

שנת 2021 קרובה לסיום ונראה שזו הייתה שנה חזקה אצלך, מפחד גם מרגעים של שקט?

"בגלל שאני מגיל מאוד צעיר במקצוע ולא משנה אם עבדתי או בכלל לא במשך ארבע או שש שנים, אני יודע שיש בעסק הזה דינמיקה מסוימת, שיש תקופות שאני עובד בהן יותר ויש תקופות שאני עובד בהן פחות. אף על פי שזה מאוד קשה לא לקבל עבודות, אין מה לעשות עם זה זה חלק מהדבר, זאת ריצה למרחקים ארוכים ואני לא בא לשנה-שנתיים, זה לא מערער אותי".

אז מה אתה מתכנן לנו להמשך?

"יש את הסרט של ארז תדמור שהוא סרט לקהל מבוגר יותר, יש שם קאסט מדהים עם עמית רהב, מאור שוויצר, חן אמסלם ועוד והוא יצא בשנה הבאה. אני גם עובד על פרויקטים משלי שאני אספר עליהם בהמשך. יש עוד הרבה למה לצפות".

© דין גרבר
תגיות
תגובות