שון אמסלם בריאיון: "התחלתי להזיע ולא הבנתי מה אני עושה שם". אור דנון

שון אמסלם בריאיון: "התחלתי להזיע ולא הבנתי מה אני עושה שם"

השחקן שון אמסלם כובש את המסך בשני פרויקטים גדולים המשודרים במקביל ("ספין" ב-HOT בידור ובאיטליה, ו"בלקספייס" ברשת 13), עם ההתפוצצות הגדולה על המסך, שתופסת את תשומת ליבן של המעריצות, תפסנו אותו לראיון מיוחד על הדרך שעבר, השאיפה לפרוץ גם מעבר לים, הקשיים שחווה בסדרה על עולם הברייקדאנס וגם על ההודעות המוזרות שקיבל לאחרונה בעקבות אחת הדמויות שגילם

בילדותו, השחקן שון אמסלם (23) שיחק עם חבריו בקולנוע וביים סצנות, בלי שידע בכלל שהוא רוצה להיות שחקן. הרצון הזה הלך והתעצם כשהיה בחוג תיאטרון בגיל 14, ומאז הוא הספיק לכבוש כמה סדרות כמו: "שומקום", "לבד בבית", "המזח", "דרימארס", להצטלם לכמה סרטים ולככב בימים אלו על המסך ב-"ספין" (HOT בידור) וב-"בלקספייס 2" (רשת 13), תוך כדי שהוא הצטלם בחודש האחרון (וכפי שפרסמנו לראשונה) לסרט בינלאומי בשם "באה מאהבה". עם התפוצצות והתפקידים המסקרנים על המסך, תפסנו את אמסלם לראיון מיוחד בו ננסה להכיר אותו קצת יותר מקרוב.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ֿאתה נמצא בתקופה בה משודרות שתי סדרות במקביל בכיכובך - מרגיש את הטירוף?

"אם אני אגיד לך שאני מסתובב החוצה בתקופה האחרונה - אשקר לך", משתף בחיוך. "בדיוק סיימתי צילומים לסרט 'באה מאהבה', שזה סרט אמריקאי שצולם בארץ, ולא יצא לי להיות בחוץ ולהרגיש יותר מדי את הטירוף. אתמול במקרה יצא לי להסתובב קצת בחוץ והתחלתי להרגיש את זה טוב, אבל זה שונה ומוזר לי".

זו לדעתך ה-פריצה עליה חלמת?

"אני מאוד מקווה שכן, אבל אני לא יודע מה זו ה-פריצה, כי הכל מוזר לי עכשיו ולא נתפס בראש שלי שזה קורה. אתמול בערב למשל, ניגש אליי ברחוב בחור בגובה שני מטר, שרירי והייתי בטוח שהוא רוצה להרביץ לי, אבל אז הוא אמר על התפקיד שלי ב-'בלקספייס': 'וואי, אחי איזה יופי!' ואני עניתי לו: 'אתה מדבר אלי?!'". 

לפני שממשיכים עם אמסלם לתחנות בקריירה, הוא שב איתנו אחורה לגיל 8 ומספר לנו על התפתחות הרצון שלו למשחק. 

"אני זוכר ששיחקתי עם חברים כאילו אנחנו בקולנוע. ביימתי סצנות של אקשן, כל מיני שטויות ואמרתי להם: 'אתה פה, אתה שם', 'עכשיו אתם יורים אחד בשני', עד שהחלטתי לפתוח על הרצון לשחק מול ההורים שלי ואותי זה הביך".  

למה? 

"כי כל החיים הייתי ילד נורא שקט ומופנם וכשבאתי בתור הילד הזה להורים שלי ואמרתי להם: 'אני רוצה להיות שחקן', 'אני רוצה להיות על במה', הם הסתכלו עליי, שאלו: 'מה הקשר?', אבל אמרו: 'מה שאתה רוצה, נזרום איתך".  

מתי הרגשת שהעולם הזה הוא הבית שלך?

"הרגשתי את זה כשהגעתי בפעם הראשונה לחוג תיאטרון בגיל 14. עליתי לבמה, עשיתי אימפרוביזציה (אלתור - ד.ש) ואני זוכר את הרגע שהרגשתי שחרור ואמרתי: 'וואו! אני רוצה לעשות את זה כל היום וכל הזמן!'. פתאום, כל הביישנות וכל השקט נעלמו". 

אנו רואים אותך בימים אלו כיונתן ב"ספין" - מדובר בסדרה על עולם הברייקדאנס ואתה לא באת מהתחום. היה קשה יותר?

"היה נורא מאתגר", מתוודה אמסלם. "נלחצתי מהדבר הזה, כי אני והריקוד מאוד מאוד רחוקים אחד מהשני. יש לי שתי רגליים שמאליות ועם זה הייתי צריך להיכנס כל יום לאימונים וראיתי שקשה לי לרקוד. אני זוכר את הפעם הראשונה שהיו צריכים להבין מהי הרמה של כל אחד מבחינת הריקוד, אז נכנסתי לחדר עם הכוריאוגרפית מיכל שי ועם רקדן ברייקדאנס ששמו פוטר, שניסה ללמד אותי את הריקוד הכי פשוט ולא הצלחתי לעשות אותו. התפדחתי, התחלתי להזיע ולא הבנתי מה אני עושה שם". 

 

אז איך בכל זאת הצלחת להתעלות מעל הקושי?

"תשמע, היה קשה ובמשך כל הצילומים הקושי נשאר, אבל לאט לאט התחלתי לצבור ביטחון ולזרום. בסופו של דבר קשיים כאלה הם חלק מהמקצוע, אבל זרמתי עם זה". 

יש קווים מקבילים בינך לבין יונתן?

"יונתן הוא בחור סופר רגיש, אדם שאוהב את החברים שלו וזה מאוד אני. אומנם יונתן אדם  קצת יותר כעסן ממני ובחיים שלי לא הרמתי יד על מישהו כמוהו, אבל יש המון דמיון בינינו".   

 

בסדרה אתה מככב לצד שחקנים עם ניסיון של שנים כמו דנה פרידר, רון שחר ואפרת בוימולד. מה למדת מהם לאורך תקופת הצילומים?  

"שלושתם חבר'ה מהממים, הם אחלה בני אדם ויש להם צניעות כזו שלא ידעתי עליה. בכל זאת, השחקנים האלה שנים בתחום, עשו דברים מדהימים וכשפתאום פגשתי אותם ראיתי אצלם את השלווה, את הקלילות, את האהבה למקצוע, שהם נהנים על הסט, גם אחרי הרבה זמן שהם במקצוע וזה מעורר השראה. הלוואי עליי".  

איך ההרגשה עם העובדה שהסדרה משודרת גם באיטליה? 

"תשמע, זה מטורף!", משיב שון בשמחה. "אני לא יודע מה קורה באיטליה, כי אין נתונים, אבל זה פשוט מטורף ומאוד מרגש". 

מתוכננת נסיעה לבדוק את השטח לראות אם מזהים?

"האמת שלא שמעתי תכנון כזה, אבל אשמח אם יקרה. אני בטוח שיהיה טירוף גדול".

© אור דנון

כפי שציינת קודם וכפי שבישרנו לאחרונה - הצטרפת לסרט הבינלאומי -"באה מאהבה", מה אתה יכול לספר עליו?  

"זה סרט אמריקאי קורע שמדבר על מסע תגלית וצילמנו את הסרט הזה בכל הארץ. זו הייתה חוויה מטורפת, עם אנשים מדהימים, המון צחוק על הסט והיה כיף. היו לי שבועיים של צילומים וסיימתי לצלם, אבל יש מצב שיהיו עוד כמה ימי צילום באוגוסט".  

"אני מגלם חייל בגולני בשם אסי, שהוא מלווה את מסע התגלית וגם עושה שטויות", משתף ומפרט על החוויה - "היה מאוד מרגש לקבל את התפקיד. אנחנו מדברים על הפקה שתשודר בארצות הברית ואין לדעת אם תצליח או לא, אבל עצם הדבר - זה מרגש!". 

עוד הפקה שאתה מככב בה במקביל היא "בלקספייס". שם הדמות שלך היא לא בדיוק אהובה. איך היה לצלול לפרויקט כזה?

"זו הייתה חוויה אחרת! הצילומים של 'בלקספייס', הרגישו לי כמו טיפול פסיכולוגי ענק". 

מאיזו בחינה?

"אתה מגיע לסט, משחק את הבן אדם שהכי רחוק ממך, מוציא את כל הזבל שיש לך בגוף, מתמרמר עליו קצת. כשחזרתי הביתה, הרגשתי שכל הלא טוב שיש בי יצא על הסט. מצד אחד זה היה קשוח ומצד שני, אתה מקבל תפקיד סופר שונה, אז יש כאן המון הגשמה עצמית והזדמנות מטורפת, להראות צד אחר לגמרי ממה שאני עושה בדרך כלל".  

© מתוך בלקספייס 2, רשת 13

אילו תגובות קיבלת? 

"התגובות הראשונות שקיבלתי היו בסגנון של 'אני שונא אותו', 'לא יכול לראות אותו, הלוואי שתמות בפרק הבא' ו-'איזה אופי מגעיל'. לאחרונה העליתי טיקטוק, בו אני צוחק קצת על מה שעשיתי שם ואני אומר 'וואי, אני הכי רחוק מהדמות וכשאמא שלי זורקת מילה, אני מתחיל לצרוח עליה ומסתלבט על זה. הסרטון קיבל מעל ל-120K וראיתי שכולם מבינים את ההבדל בין השחקן לדמות. היה כיף לראות את האהבה שקיבלתי שם, אנשים התחברו, צחקו וידעו לעשות את ההפרדה.מישהי כתבה לי באינסטגרם הודעה סופר מצחיקה: 'חייבת להגיד חייבת להגיד שאני שונאת אותך ב-'בלקספייס' ואתה הדמות השנואה עליי' עם שני לבבות והגבתי: 'קורע'". 

כמה פעמים ביום אתה מקבל שאלות לגבי זהות הרוצח בסדרה?

"וואו, הרגו אותי!", משתף אמסלם. "קיבלתי מלא תגובות כאלה, ומן הסתם אני לא יכול לגלות". 

זו סדרה על עולם הנוער אך לא מכוונת באופן ספציפי רק לבני הנוער - לעומת חו"ל ששם כנראה היו מגדירים אותה ככזו (סטייל "אליטה" של נטפליקס). עם זאת, בתור אחד שגם כיכב ומככב בסדרות נוער, אתה חושב שאנו צריכים דווקא לראות סדרות נוער מהסוג הזה יותר בארץ? 

"באמת אי אפשר להגדיר את 'בלקספייס' כסדרת נוער, כי הנושא בה סופר קשה, מורכב, קשה לצפייה, אבל כן חשוב לצפות בה. הנושא של הסדרה לא פשוט, בעיקר בתקופה הזו ואני חושב שצריך להבין מה ההשלכות למעשים כאלה של בני אדם. פה בסדרה אנחנו רואים ממש באופן די מושלם מה אסור, מה מותר ואילו קווים אנחנו חוצים. די מזעזע מה שקורה לאורך העונה עם הדמות שלי-בן, ועוד לא ראיתם כלום".

© עמית נעים

בפן הרכילותי יותר - ניהלת בעבר זוגיות ארוכה עם שחקנית, אופק בן מאיר, אך נפרדתם לפני שנה. זה קשה לנהל זוגיות כששני הצדדים הם שחקנים? 

"זה יותר מורכב", משיב שון ומסביר. "אתה מדבר פה על שני אנשים סופר רגישים ולפעמים מאוד קשה לנסות להכיל אחד את השנייה, כמו לדוגמה כשהיו לי סצנות אינטימיות ב-'בלקספייס' ולצד השני היה מאוד לא נעים לדעת ולשמוע את הדברים האלה. באמת מורכב יותר לנהל זוגיות כשיש שני שחקנים בתמונה, אבל באופן כללי זוגיות זה דבר מורכב. לא חוויתי יותר מדי זוגיות בחיים שלי ואני כבר שנה רווק, אז אני לא באמת יודע איך זה יהיה עכשיו, בהנחה ואהיה שוב בזוגיות". 

נשארתם בקשר?

"האמת היא שהיום אנחנו לא בקשר, אבל הכל נגמר בסדר ואנחנו מכבדים אחד את השנייה". 

אתה רואה את עצמך נכנס לזוגיות נוספת עם מישהי מהתחום? 

"אני לא יודע אם זה יקרה אבל אני לא שולל. בסופו של דבר, הכל עניין של אופי ולא משנה מאיזה תחום היא תגיע".  

אתה לגמרי לא נח - אז נציין כי באפריל האחרון סיימת לצלם את העונה השנייה של "דרימארס". מה הולך לקרות בה?

"העונה האחרונה נגמרה בזה שהחללית של צוות 'תיבה 2' נעלמה, סיטאר ואני נשארנו בחלל ומשם הכל מתפתח. אנחנו חוזרים לעונה שנייה המתארת את חצי השנה אחרי מה שקרה ויש צוות חדש, אהבות חדשות, המון עלילות חדשות ומה שקורה קורה. מעבר לזה, לא יכול להגיד יותר מדי על מה שיקרה בהמשך". 

 

כנראה שאתה הקמע אבל… עם כל כך הרבה פרויקטים, שאיכשהו גם אחר כך משודרים בכל העולם ("בלקספייס", "דרימארס", "באה מאהבה", "ספין"), אתה מכוון בכלל לקריירה בינלאומית?

"האמת היא שעוד לא יצא לי לעשות איזשהו אודישן באופן ישיא לחו"ל, אבל זה לגמרי החלום. אני מאוד רוצה לעשות את זה ואני מת שזה יקרה, אבל כל דבר בזמנו. אני לא רוצה להאיץ בזמן שלי שהוא כרגע בארץ וזה כיף גדול, אבל בוא נראה". 

אתה עדיין חדש לנו בסביבה, או יותר נכון בתודעה. מה אנחנו צריכים לדעת עליך להמשך שאנחנו עדיין לא יודעים, חוץ מ-"האם אתה הרוצח ב'בלקספייס'?"

"אתם צריכים לדעת שזו רק ההתחלה ואני פה כדי להישאר. אני מקווה שהקהל יאהב אותי ויתחבר אליי, כי בסוף אלו דברים שאתה עושה כדי לתת לאנשים את הפרק הזה, או את השעה וחצי של הסרט הזה כדי להתנתק מהמציאות ההזויה שאנחנו חיים בה וליהנות מחיים של בן אדם אחר. כשאתה מקבל תפקיד בסדרה או בסרט, אתה נוטש את החיים שלך למשך הפרק או לשעה וחצי של הסרט, מתעסק במישהו אחר, מתרגש איתו, שמח איתו ויש קסם בדבר הזה. החלום שלי הוא להעביר את זה לכמה שיותר אנשים ולשמח, לרגש ולגרום לאנשים לבכות ולחייך". 

© אור דנון
תגובות