מערכת פרוגי בוחרת את נבחרי תשפ"ד. עמית נעים, אור דנון, אינסטגרם, gettyimages.IL\Sean M. Haffey

מערכת פרוגי בוחרת את נבחרי תשפ"ד

מי הם השחקנים, כוכבי הרשת, הספורטאים, המוזיקאים, הסדרות וההבטחות שעשו את השנה? לכבוד סיומה של תשפ"ד, מערכת פרוגי הצביעה ובחרה את נבחרי השנה העברית שלהם • מי הם זוכים הגדולים? הרשימה המלאה!

כמיטב המסורת - גם השנה, רגע לפני ראש השנה, צוות פרוגי הצביעו ובחרו את הכוכבים הנבחרים שלהם, אלו ששנת תשפ"ד הייתה לגמרי השנה שלהם בקטגוריות השונות בעולם הבידור, המוזיקה והספורט. זו הייתה שנה לא פשוטה ועם חטופים שעדיין בשבי בעזה ועם אירועים כואבים במדינה, כזה שקרה למשל גם אמש (ג׳). בתוך כל הקושי היו מי שסיפקו לנו מעט אסקפיזם למורל ונתנו לנו רגע של בריחה מהמציאות לטובת קצת תרבות ובידור, לצד כל המאבקים החשובים ולצד כל התפילות לסיום המלחמה בצפון ובדרום.

(צילום: מתוך האינסטגרם של סטילה)

בקרב הרכבי המוזיקה - זו הייתה לגמרי השנה של נס וסטילה שקוטפים את התואר אצלנו בפעם השנייה ברציפות! השנה הם סיפקו לנו יותר משיר אחד והם הוכיחו שהם כאן כדי להישאר. אחרי "תיק קטן" השניים היו אמורים לשחרר להיט שני - אלא שהמלחמה שינתה להם את התכניות והלהיט השני שלהם היה להיט המלחמה "חרבו דרבו" (המדבק) שעשה כותרות בכל העולם והפך לשיר מורל בקרב חיילים ובקרב מדינה שלמה. עזבו את זה שנס וסטילה די ניבאו את כל החיסולים המוזכרים בשיר (מתי תוסיפו את סינוואר לרשימה?) - הם פיתחו נוסחה איך ליצור להיט גם בתקופה קשה. בהמשך הם חברו לסטטיק לשיתוף פעולה בשיר "פרינציפ" ושחררו להיטים נוספים משלהם - "באמפרים" ו-"מגדלים" שכיכבו בראשי המצעדים והפלייליסטים. בימים אלו הם הפכו שוב לטרנד בטיקטוק בזכות קאבר לא פחות ממושלם שלהם לשיר "פחד אלוהים". מה עוד אפשר להגיד על הצמד הזה שיש לו את הטאצ׳ שלו והביא לכאן משהו אחר שהיה חסר? בהצלחה בשנה הבאה!

 
(צילום: אלון לוין) 

הגיע הזמן שיתנו את הכבוד הראוי לפאר טסי והגיע הזמן להעניק לו בגאווה גדולה את התואר "זמר השנה" שלנו! לא סתם קוראים לשני האלבומים שלו "רדיו שטח" - הקהל בשטח הוא זה שהכתיר אותו והעניק לו כל כך הרבה אהבה, צרך (וצרח!) את השירים שלו בכל הזדמנות. השנה זה אף התעצם בענק במופעי סולד אאוט במנורה, בקיסריה, בפארק הירקון וכמובן עם עוד להיטים חדשים. בחלק השני של האלבום "רדיו שטח" פאר הביא איתו את "רוז", "מלודי", "יוני", "סלינה" ועוד שהפכו לטירוף בין רגע. כיוצר, כזמר, כאישיות עם צניעות ענקית והצלחה שלא מסחררת אותו וללא תחזוק השם והאדרתו דרך יחסי ציבור מהצד שלו - פאר לגמרי השאיר חותם גם השנה ואיזה כיף שאנו נותנים לו בחזרה את הסיומת המתוקה הזאת. מחכים כבר ללהיטים הבאים ולהופעות הבאות.

(צילום: ערן לוי)

זאת הייתה שנה מאתגרת עבור נועה קירל, מלכת הפופ המקומית הייתה צריכה לחשב מסלול מחדש בעקבות המלחמה ולחכות רגע עם להיטי הפופ שלה - אבל כשזה קרה היא לא הפסיקה לשגר לנו בקצב מסחרר! אם זה "אני", "אין אותי" עם אושר כהן המצויין, "דוקטור", "שיהיה לך טוב", "משקפיים", "בנות כמוני לא בוכות" וכמובן להיט הטיקטוק "Ba Da Bing". עדיין לא ברור מה יעלה בגורל פארק הירקון השנה (נכון לכתיבת שורות אלו עתיד להתקיים כמתוכנן וכמובן שנפגין נוכחות) - אבל אנו יודעים שעם הדחייה היא גם תיתן את השואו הכי טוב שלה, כפי שעשתה בעבר. קירל, שרק לאחרונה התארסה והקפיצה את כולם בערב שישי (מקווים שאין לך הפתעות לערב החג!), היא תמיד הממתק הפופי שכיף לצרוך, תמיד מביאה איתה את הגלאם המתבקש ותמיד יודעת לבלוט ולהיות היא.

(צילום: עמית נעים) 

היה לכם ספק בכלל? ובכן זו הייתה שנה שהייתה עמוסה כאמור בשירים מרגשים, נוגעים ועם לא מעט סיפורים כואבים מאחוריהם. לא היה ברור אם ואיך ישחררו כאן שירי פופ בשנה לא פשוטה. אבל כפי שציינו בהתחלה - הקהל גם היה זקוק וצמא לאקספיזם וההוכחה לכך היא ההצלחה המטאורית של שיר השנה שלנו - "נאדי באדי" של שחר, אגם (בוחבוט חיים) וטריאנגל! משהו בקצב, השובבות, ההומור שאפשר להזדהות איתו, הקליפ, הבחירה בצמד המילים שהרבה ניסו לפרש (ובכלל סלנגים שתפסו כמו - "בנפרד... אהוב שלי!") הפאן ושיתוף הפעולה המעולה הזה - הפכו את "נאדי באדי" לפיק מטורף ולהפתעה שהיה כיף לקבל, לזמזם ושאף פעם לא נמאס ממנו. הלהיט הקפיץ גם את טבוך במעמדו כזמר פופ עם להיטים גדולים ושם עליו את אור הזרקורים שהוא היה צריך לקבל גם מהקהל הבוגר יותר. נאדי באדי הוא ללא ספיק להיט פופ שעוד נזכור והוא הכי מסמל בעינינו את השנה בז׳אנר.  

(צילום: רן יחזקאל)

לא מעט זמרים וזמרות הגיחו אלינו השנה ופרצו בענק ובאמת היה קשה לבחור. אבל אם יש מישהי שמסמלת את השנה הן בפריצה והן בהתמודדות עם כל הקשיים והמורכבות שבדרך להצלחה היא עדן גולן. הזמרת הצעירה שהגיחה אל חיינו ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", זכתה בענק ונשלחה לייצג אותנו באירוויזיון, והיא פשוט נולדה להיות כוכבת! גולן הפציעה על במת התחרות עם "הוריקן" - לא לפני גרסה שנפסלה, תגובות אנטישמיות וכמובן קריאות בוז על הבמה הגדולה. כנגד כל הסיכויים ועם כשרון ענק, נוכחות בימתית מופלאה וקול מושלם - גולן סיימה את התחרות במקום החמישי והביאה כבוד עצום לישראל. על גלי הכבוד וההערכה כלפיה גולן סומנה עוד יותר כהבטחה וככובת שיכולה להתמודד עם ה-כ-ל! רק לאחרונה היא שיחררה סינגל נוסף ("OLDER"), עליו עמלה בשקט בחודשים האחרונים. עדן גולן כאן כדי להישאר והיא לגמרי עוד תכבוש את העולם!

 
(צילום: אייל אפרתי)

הייתה לנו בחירה לא פשוטה השנה, כי מסתבר שיש לנו כאן לא מעט שחקנים מעולים! אבל יש מישהו אחד שבכל זאת קצת יותר בלט לנו מהשאר - עידו טאקו. השחקן הצעיר והאהוב כיכב השנה בשתי סדרות מצליחות ובכל אחד מהם הביא תפקיד שהוא פשוט חלום! בין אם זה התפקיד המרגש של הילד הבעייתי והמורכב ב-"מתוקים" ובין אם זה המסתוריות והבלבול ב-"בלקספייס 2" או גם בסרט זוכה פרס האופיר - "קרוב אליי... טאקו כבר מזמן סומן כהבטחה והוא לגמרי מממש אותה בענק! כשרון עצום, ורסטיליות אינסופית, יכולת פנומלנית להביע רגש אפילו ללא טקסט ועוד שלל מחמאות שכבר אין לנו מילים לתאר! כל אלו הפכו אותו לשחקן השנה שלנו, ובצדק.

 
(צילום: אור דנון)

שלוש שנים אחרי שבחרנו בה כשחקנית השנה בראש השנה, הגיע הזמן להעניק לנאיה בינשטוק את הטייטל הזה שוב! משהו בבינשטוק כובש מהרגע הראשון - וכפי שכבר כתבנו עליה בעבר, היא שחקנית שמהרגע הראשון שלה על המסך אתה פשוט מאמין לה! היא בהחלט לא מאכזבת ונותנת עוד רובד ועוד רובד לכל תפקיד שהיא מגלמת. השנה ראינו אותה מובילה את "בלקספייס 2" עם תפקיד קשה, עמוק, מרגש ועוצמתי - כזה שהצליח לבלבל ולגרום לנו לדמוע - וזה הכי נאיה על קצה המזלג. כמובן שגם ראינו אותה בעונת הסיום של "מקיף מילאנו" - שם חתמה את סיפורה של נורי האהובה ואת המסע שהיא עברה לאורך השנים. מה שיפה בנאיה שלא משנה אם מדובר בתפקיד בסדרת נוער או בתפקיד לקהל בוגר יותר - היא נותנת יותר מ-100% מעצמה וזה פשוט שורף את המסך בכל פעם מחדש. אנחנו רוצים ממך עוד - ומהר!

(צילום: אייל אפרתי)

כל שנה מביאה איתה כשרונות משחק חדשים שפשוט כיף להכיר. השנה מי שבלטה לנו במיוחד היא עדי צמח בתפקיד הבכורה של ב-"מתוקים". עדי הביאה איתה קשיחות וחספוס, לצעד המון רגש, פנימיות ואופי. היא גרמה לנו לאהוב אותה, להתרגש איתה ולחוות איתה את הדמות אותה גילמה ובעיקר - להראות לנו את הכשרון אותו היא חשפה במבחן הראשון שלה על המסך. זו לגמרי רק ההתחלה של עדי, וכבר בשנה החדשה מצפה לה תפקיד ב-"הסדרתיים". אנו בטוחים שזה רק עניין של זמן עד שנפרסם עליה עוד ועוד ליהוקים שיחשפו שוב ושוב את כשרונה. אנחנו לגמרי מאמינים בך י׳הבטחה!

(צילום: באדיבות רשת 13) 

השנה הייתה עמוסה בדרמות מעולות, איכותיות וכאלו שנתנו כבוד לז׳אנר וגם כאן הבחירה הייתה לא פשוטה - ובכל זאת, רק אחת זוכה... השנה החלטנו להעניק את התואר לעונה השנייה של "בלקספייס" (רשת 13) שהוכיחה גם הפעם שהיא יודעת לגרום לכולם לדבר עליה בשל הכתיבה המעולה, בחירת קאסט שחקנים מושלם שהגיע הזמן שיקבל את הכבוד הראוי, אקשן, מסתורין שנמשך עד סוף העונה (כזה שגרם לנו לפתח קונספירציות בכל מקום) והעובדה שהיא מתייחסת לקהל בגובה העיניים. היא לא סדרת נוער, אלא דרמה בוגרת יותר אבל אם נסתכל מעבר לים על "אופוריה" ו-"אליטה" זו לגמרי דרמת נוער שאנחנו צריכים לקבל כאן יותר. היא מדברת על ה-"ריל שיט", עוסקת בתכנים קשים, בסיטואציות לא פשוטות, בפצעים אמיתיים של בני נוער - ועל כל אלו היא לגמרי הבחירה שלנו לתואר הזה השנה. מחכים לעונה שלישית!

(צילום: באדיבות כאן 11 ו-נו דרמה סטודיו)

מפתיע? ובכן, אותנו לא... נכון, מדובר בסדרת מערכונים טרייה על המסך אבל משהו בה פשוט עבד לכולנו כבר מהשנייה הראשונה. מערכונים מדוייקים, מצחיקים, מעולים, נוגעים ברגעים חברתיים וביחסים בין גברים לנשים, מיניות, גזענות ובלי פוליטקלי קורקט... את כל זה מובילות נבחרת נשים מוכשרת, מעולה, מדוייקת וקורעת הכוללת את מגי אזרזר, ג'וי ריגר אושרית סרוסי ונעמה אמית - שגם כתבו אותה (לצד צוות מנצח). כשהכל מתוך הקרביים, אישי ועל השולחן - אין פלא שהתוצאה שראינו מ-"מי זאת?" (כאן 11) היא לא פחות ממושלמת. אם רוצים הוכחה שגם הדור הצעיר אהב - מספיק להעיף מבט על הפיד בטיקטוק.

(צילום: אוהד רומנו)

וואו, "מתוקים"... סדרת הנוער שהיינו חייבים לקבל ולצרוך השנה. "מתוקים" (ZOOM ב-HOT) סיפרה על הילדים בבית משפחת תמרי שנאלצים להתמודד לבד עם המאפייה שקיבלו בירושה מהוריהם שנהרגו בתאונת דרכים קשה בנוכחותם - ונקודת הפתיחה של הסדרה היא גם הייתה המפתח ללב שלנו בשנה כל כך קשה במציאות שלנו. לא סתם הוחלט לדחות את עליית הסדרה כמה פעמים מתחילת המלחמה, היינו חייבים להיערך ולרכך קצת את כמויות הרגש והאמוציונאליות בה. נכון, יש בה גם לא מעט רגעים קומיים מעולים שהאדירו אותה והעצימו את הסדרה אף יותר, אבל משהו דווקא בפן הרגשי ריתק אותנו למסך. בכלל, סצינות שכתובות מעולה, קאסט שחקנים מוכשר ומופלא הכולל את עידו טאקו ועדי צמח שקיבלו מאיתנו תארים השנה, נבו קטן ונועה חלפון, רותם סלע בנגיעה ראשונה בז'אנר, עמוס תמם, נטע אורבך, בר ברימר, נטע כרמלי וגם אסי עזר בתפקיד משחק ראשון שלו (ורשימת השחקנים המוכשרים עוד ארוכה). כל אלו לצד נגיעת הקסם של היוצרים (בהם עזר) הפכו אותה לדבר הכי מתוק, עמוק ומדויק שיכולנו לבקש על המסך השנה. לא פלא שהקהל כבר צמא לעונה נוספת שהוכרזה במהירות. 

 
(צילום: רגב זרקה, קשת 12)

אמרתם אסקפיזם? אמרתם ריאליטי. מה לא אמרו על תכניות הריאליטי שלנו בשנה האחרונה, אבל עדיין הקהל בהחלט רצה רגע את הז'אנר. השנה בחרנו להעניק את התואר ל"המירוץ למיליון" (קשת 12), שחזרה אלינו אחרי ארבע שנות היעדרות (ותחת ערוץ חדש). הליהוק המעולה והחיבור של כל אחד מהם לשני/לשנייה, בחירת המשימות הקשה, נגיעות הג'וס שקצת נגסו הפעם בין המתמודדים, העריכה, הקצב, המדינות וכמובן - יהודה לוי... כל אלו הפכו את עונת 2024 של "המירוץ" לחווית צפייה מעולה. נכון, אולי בהתחלה היה לה קצת קשה להתניע ברייטינג - אבל מהר מאוד היא התאפסה, נתנה בראש, צברה תאוצה והגיעה לנתונים מרשימים. לא פלא שהביקוש לליהוק רק יגדל בעונה הבאה, ואנחנו לגמרי צמאים לעוד. 

(צילום: מאי סביר - סטודיו מאיסה)

היה לא פשוט לבחור, יש לא מעט יוצרי תוכן מעולים ומוצלחים שאי אפשר לפספס ותמיד קשה לנו לבחור באדם אחד בלבד, אבל גם השנה: קווין רובין לא עצר לרגע בכל הפלטפורמות שלו! רובין ממשיך להיות אהוב במיוחד, לעשות נתונים מופלאים, תוכן טוב, לגרום לקהל להגיב אליו בטירוף בכל פעם מחדש, ניתב את הכוח שלו לטובה, להגיע ליעדים גדולים, להכתיר דרך הוולוגים שלו את הכוכבים הבאים ברשת, להתלהק לפסטיגל וגם להנחות לבד על המסך הגדול. קווין לגמרי פיצח את הנוסחה!

(צילום: עמית נעים)

אי אפשר להתעלם מההצלחה הפנומלית של עומר לוי (ו-"מאמי" כמובן!) ואת הכוח האדיר שיש לה! הכוכבת יודעת לקחת כל דבר ולהפוך אותו לזהב! סרטוני אוכל מטורפים, וייב קורע, פיצוח נכון של תוכן, עריכות ובכללי קסם שאי אפשר להסביר והרצון שהיא תהיה פשוט החברה שלנו (ולא בגלל כל הקינוחים והממתקים בבית ומקרר הגלידות במרפסת, כן?) - משהו שם פשוט עובד! גם כשהיא עושה סרטונים מסחריים - היא פשוט גורמת להם להיראות הכי מדוייקים שיש והיא יוצרת טירוף לכל מוצר שכזה. תראו רק מה היא עשתה פה בשיתוף הפעולה שלה עם משקה משלה ל-XL! היא הפכה את המדינה והפכה להיות טרנד האוכל בעצמה. בעומר (ושוב, גם ב"מאמי" שלה) יש את ההבנה של הקהל הנוכחי, את האהבה למה שהיא עושה ובתוך כל זה היא גם נשארת הכי אותנטית, הכי מתוכנו והכי נגישה - וזה חברים מה שהפך אותה ליוצרת התוכן המנצחת שלנו השנה. 

(צילום: ירון ברנר)

כמה שאנחנו אוהבים את נויה גבאי... אי אפשר להסביר את הקסם וההילה שעוטפת את הטיקטוקרית המעולה הזאת! נויה לוקחת כל רעיון ומייצרת ממנו איזה קסם מופלא של תוכן מושלם ומדוייק! עם המון יצירתיות והאהבה למה שהיא עושה (וזה הכי ניחן שיש!) בתחילת המלחמה היא עשתה זאת (יחד עם אחיה שבהמשך הרשימה) עם סרטוני הסברה ששילבו פארודיות על סרטי נוער לצד מסרים נוקבים על המציאות כדי שהעולם יבין את הצד האמיתי של הסיפור כאן. בכלל, נויה ופארודיות זה השילוב המנצח, ואם היה צריך לשלם על תוכן פרימיום בטיקטוק - נויה לגמרי הייתה ברשימת הצפייה שלנו שם!

 
(צילום: עמית נעים) 

גם השנה יואב משלים את התמונה כטיקטוקר השנה, ונשבעים לכם שהבחירה בשניהם היא ללא הקשר ישיר. כל אחד בנפרד פשוט תופס את תשומת הלב שלנו בכל פעם מחדש עם תוכן מפוצח באופן מפליא! יואב הוא פשוט גאון, אין מילה אחרת לתאר את מה שקורה לבן אדם הזה בראש ומתבטא החוצה... בין אם זה סרטוני סיכום הטרנדים החודשיים, דירוגים למינים וכן גם תוכן מסחרי שמשגע את המוח מרוב שהוא טוב ומוצדק - לפעמים, מרוב גאונות והומור כל כך נפלא, אנחנו תוהים אם אנחנו ראויים לו?! בקיצור, תודה על הזכות להיות בדור שצורך את התוכן של יואב ונויה גבאי, וכפי שכבר ביקשנו בעבר - אנחנו רק מחכים לרגע בו השניים יכריזו על סדרה עלילתית משלהם. 

(צילום: gettyimages.IL\David Ramos)

אחחח... רז הרשקו! מה עוד אפשר להגיד וכמה עוד אפשר להחמיא לג׳ודוקא המופלאה הזו?! השנה הייתה באמת של נשות הספורט שהביאו גאווה במיוחד השנה ובאמת שלכל אחת מגיע לזכות בתואר אצלנו, אבל השנה בחרנו להעניק את הכבוד לרז האדירה. הרשקו, שהביאה את מדליית הכסף באולימפיאדת פריז, הראתה לנו כמה כוח ועוצמה יש באהבה. אנו מצפים מג'ודוקא להיות מישהי קשוחה, מחוספסת ולא נגישה - ודווקא ברז יש משהו הפוך, מזמין, חם ומחבק. מספיק היה לראות איך היא מרגיעה את מי שניצחה אותה בגמר ומדגישה לה שזה הרגע שלה לחייך. זו התמצית של רז - נותנת את הכל בקרב, מביאה גאווה, הישגים מעולים ומוכיחה כמה היא ספורטאית מעולה - אבל גם לא שוכחת להיות אנושית, לתת מקום לאחר ולהביא איתה משהו אחר לעולם הספורט הישראלי.

 
(צילום: gettyimages.IL\Sean M. Haffey)

גם כאן לא מעט ספורטאים בלטו השנה אבל אי אפשר היה לפספס את עמי דדאון המופלא! השחיין הפראלימפי זכה השנה בארבע מדליות במשחקים הפראלימפיים (פעמיים זהב, כסף וארד) שהפכו אותו לאחד הספורטאים המעוטרים בישראל. דדאון, נולד פג עם שיתוק מוחין ונכות בארבע גפיו, הוכיח שהכל אפשרי והוא עשה זאת בענק, בחיוך, בגאווה ישראלית ועם מטרה לנגד עיניו. בתוך כל זה הוא נשאר צנוע ודמות שכיף וראוי להעריץ! מחכים כבר להישגים הבאים שלך, כי בטוח יהיו!

 
תגובות