הדמויות שצריכות לכפר על מעשיהן. מתוף מקיף מילאנו (כאן חינוכית), גאליס (ערוץ הילדים), זיגי (טין ניק)

הדמויות שצריכות לכפר על מעשיהן

לקראת יום כיפור שיחל הערב (ו'), אספנו מספר דמויות שפגעו בדמויות אחרות בדרכים שונות, לא התנצלו בפניהן עד היום ועדיין צריכות לכפר על מעלליהן!

יום כיפור הוא בדיוק הזמן של האדם להתנצל בפני האחר אם פגע בו, גם אם הפגיעה לא הייתה מכוונת. בלא מעט סדרות ישנן דמויות שפגעו בחבריהם בדרך כזו או אחרת וחלקן התפייסו איתן לאחר מכן, אבל שכחו לומר מילה אחת ופשוטה -"סליחה". אלו הדמויות שהכנסנו לרשימת הסליחות שהיינו רוצים לראות על המסך.  

רפאל אוזן/"מקיף מילאנו" 

בפתיחת העונה הרביעית של הסדרה, מנהלת התיכון-דוקטור מיטל אסולין, הציגה בפני רפאל את איה חמלניק, שותפתו החדשה למגמת האופנה שהוצגה כ-"דבר הבא". אנחנו יודעים שרפאל הוא אדם ציני ומעט קשוח, אבל לא ציפינו שיתנגד להחלטה ויתפטר, במקום להודות למיטל שבסך הכל ניסתה לעזור לו, בכדי להקל עליו את העומס בעבודה. לרפאל יש לחלוטין על מה לכפר פה, גם מפני שדיבר בזלזול לאיה והקטין מערכה בלי להכיר אותה, וגם מפני שפגע בקבוצה שלמה כשהתפטר, במקום להמשיך להוביל אותם להצלחה מכובדת במגמת האופנה. רפאל בהחלט הראה אכפתיות כלפי התלמידים שלו בשלוש העונות הראשונות, אך חבל שהאגו שלו התעלה כאן מעליהן. 

© מתוך מקיף מילאנו, כאן חינוכית

אליסון דירלונטיס/"שקרניות קטנות" 

מנהיגת חבורת "השקרניות" שיצרה אותה, הייתה דמות בעלת ביטחון עצמי מופרז, מקובלת ולפעמים די בריונית במיוחד כלפי לוקאס גוטסמן, שלדבריו כינתה אותו במשך שלוש שנים בשם גנאי, מפני שלא אהבה את המשקפיים שלו. אחת הסצנות שהכי הכעיסו אותנו בסדרה, היא הסצנה שבה לוקאס שפך משקה בטעות על המגף של אליסון, אמר שזו הייתה תאונה, ובתגובה - אליסון אמרה שזה מה שהרופאים אמרו להוריו בבית החולים וריכלה עם חברותיה, שהוא חצי גבר חצי אישה. התרגזנו מאוד כשראינו את אליסון משפילה את לוקאס מול החברות שלה בצורה בוטה ללא שום סיבה, ניצלה את הסטטוס החברתי שלה כדי להקטין בן אדם, כלל לא עניין אותה אם ייפגע מזה או לא ולתופעות כאלה יש לנו אפס סבלנות. על כל המעשים הרעים הללו, אליסון מעולם לא התנצלה בפני לוקאס, אז לדעתנו היא צריכה לכפר עליהן אפילו כל יום. דבר אחד נשאר לנו לומר: הלוואי שבריונות הייתה תופעה שמתרחשת רק בסדרות ולא בחיים האמיתיים. 

 

ליעם בן בסט/"גאליס" 

שלא תבינו אותנו לא נכון! ליעם דמות נהדרת ותמיד שימח אותנו, אך מנגד הכעיס לא פעם. אחת מהפעמים הייתה בעונת הסיום של "גאליס" שבה התפתחה "פרשה", עקב צילום והפצת תמונה אינטימית של רונה. מאחורי המעשה עמדו: מדריכת צוות "אולימפוס"- שרון ובן זוגה רועי-מנהל המחנה המתחרה "עתידים" שרצו לסגור את "גאליס", כנקמה על פיטוריו בעונה הראשונה על ידי כך שיפסידו במשימות. השניים הפלילו את דורי כי בזכותו צוות "אולימפוס" ניצח ברוב המשימות, וידעו שבדרך הזו - ארי ישעה אותו מהן. לדורי לקח זמן להוכיח שלא הוא צילם והפיץ את התמונה של רונה ועד שהייתה לו הוכחה על דיסק און קי, ליעם לקח אותו ממנו, כי האמין לשרון שהתמונה נמצאת שם. הרגיז אותנו שמרוב שליעם היה מאוהב בשרון, הוא לא טרח להסתכל על הצד השני של המטבע ופגע בדורי כשעיכב את ירידת האבן מהלב שלו. למרות שליעם לבסוף עבר לצד הנכון, עדיין אינו התנצל בפני דורי ולכן... גם הוא נכנס לרשימה. אוהבים אותך ליעם, אבל הגזמת הפעם! 

ג'ואי טריביאני/"חברים"  

כשהחברים נסעו לכנס הפלאונטולוגים בברבדוס בשביל לשמוע את נאום הפתיחה של רוס גלר, התרחשו כמה הפתעות, כמו הגעתו המפתיעה של מייק כדי להציע לפיבי נישואין, הנשיקה בין רוס וצ'ארלי שנפרדה מג'ואי כמה רגעים לפני כן והנשיקה בין ג'ואי ורייצ'ל, שנבעה מתוך רצונו להחזיר לרוס. ג'ואי הבין שעליו לספר על כך לרוס לאחר ששמע שהתכוון לספר לו על הנשיקה עם צ'ארלי. ג'ואי לא פעל כמוהו וגרם לו להשתגע כשתפס אותו ואת רייצ'ל מתנשקים. ההתנהגות הלא חברית של ג'ואי עצבנה אותנו ממש, לא רק כי אינו היה כן עם רוס, אלא כי ניצל את רייצ'ל נטו בשביל להחזיר לו. ג'ואי אומנם התחרט בפני רוס על המעשה, אך במבט לאחור ראוי היה שיתנצל עמוקות גם בפני רייצ'ל, ואז היינו מבליגים על המקרה המרגיז הזה.   

 

אושר לוי/"זיגי" 

אחת מהסצנות שהכעיסו אותנו בעונה האחרונה היא הסצנה בה אושר נכנסת למטבח בקפה "אלברט" ומתעצבנת על הצורה שרויטל מגישה את מנת "ראפ חזה עוף", למרות שעשתה זאת לפי ההוראות. ידוע שכבתו של מנכ''ל "בורגראפ" ו-"קפה אלברט", אושר בוסית נוקשה שמתנהגת לעובדים שלה כפי שרוצה, אבל בסצנה הספציפית הזו היא בכוונה התייחסה בצורה מזעזעת לרויטל, רק מפני שאחיה רונן כחלון דחה אותה וזה מקומם. כמובן שממש לא נעים לקבל דחייה מהקראש, אבל אין שום הצדקה לפריקת העצבים של אושר על רויטל שעבדה קשה. אושר לא מצאה לנכון להתנצל על המעשה הזה בפני רויטל אף לא בתום העונה החמישית, אז גם לה יש מספיק על מה לכפר.  

 

תגובות