ביקורת טלוויזיה: ערוץ האופנה הישראלי
כתב הלייף סטייל והבידור של "פרוגי" מבקר את ערוץ הטלוויזיה החדש שעלה לאוויר לפני פחות מחודש. אז מה דעתו על התוכניות החדשות ועד כמה אנחנו רחוקים מתוכניות האופנה בחו"ל?
החודש עלה לאוויר ערוץ האופנה הישראלי (ערוץ 29 בהוט), שהגיע עם ההבטחה להראות שגם אצלנו יש אופנה ששווה לדבר עליה. הערוץ הגדיל צפיות עם תוכניות סטיילניג, מהפכים, סלבריטאים מביני עניין, ועם הבטחה אחת שאומרת שגם לנו יש את זה. אז זהו, שהכי לא.
אם מסתכלים על תוכניות אופנה בינלאומיות, כמו "משטרת האופנה" של ערוץ E שכבר מזמן הפכה להיות יותר מעוד תוכנית אופנתית, ברור שהערוץ שלנו עדיין לא שם. מה שמבדיל את תוכניות ערוץ האופנה הישראלי לעומת תוכניות כמו "משטרת האופנה", זו העובדה שאצלנו חסר המון צבע.
לאן נעלם הכיף שמגדיר אופנה מה היא? איך זה שבחו"ל מצליחים לשלב בין תוכן ויזואלי מרשים לבין דיבורים רציניים שמלמדים על אופנה בתוספת של הומור, ואצלנו התחושה היא של שיעמום טוטאלי?
בתוכנית "נכנסות לארון", תוכנית סטיילינג זוגית בהנחייתן של איריס אברמוביץ' ותמר מרקוביץ', שבה הן כמובן עושות מהפך בארון של המשתתפים, יש תחושה מתמדת של חוסר נעימות מצד המשתתפים וגם מצד המגישות שמנסות בכל הכח להכניס בדיחות שנונות לתוך השיחה.
בהמשך יש גם את "כיתת אופנה", המקבילה של "סטודיו למשחק", שבה מתארחים בכל שבוע זוג מעצבי אופנה מובילים בישראל שמספרים אל מול כתה של סטונדים לעיצוב על החוויות שעברו כמעצבים. הבעיה היא, שלא ברור מה לומדים הסטונדנטים מצפייה בתוכנית, מכיוון שיש דגש עמוק הרבה יותר על סיפורים אישיים, כאילו שובי לב, מאשר על המידע שהם יכולים להעניק לצופים כמעצבים.
אין ספק שאת הערוץ מצליחה להציל דפנה לוסטינג, שמנחה את "המבקרים" שבה בכל שבוע משתתפים בפאנל עיתונאים ואושיות אופנה, המעלים לדיון נושאים אקטואליים בארץ ובזירה הבינלאומית בכל הקשור לאופנה. זוהי התוכנית היחידה בערוץ שמצליחה לשלב למידה לאלו שמתעניינים באופנה, הומור לאלו שבמקרה נתקלו בתוכנית, וגם שיק מצד המשתתפים והתכנים.
אם מפיקי הערוץ יצליחו לעשות טוויסט רציני, בהחלט יש אפשרות שנצליח להשיג ערוץ אופנה שמשתווה ואפילו מתעלה על הגדולים שבחו"ל. איך אמרו ב"שטן לובשת פראדה" באופן ציני ביותר: "הרי על זה בנויה התעשייה הזו, על יופי פנימי".
>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי