חולצה אחת ביום: "חולם להיות עומר אדם של החולצות"
זה התחיל מפתק קטן בנייד והפך לפריט אופנתי שסוחף את הרשת ואת הכוכבים הגדולים וכעת מגיע גם אתר רשמי. עידו גרינברג, האיש מאחורי "משפט אחד ביום", מספר לנו על הטירוף והתהליך שעבר
בשבועות האחרונים אין כמעט אף אחד שלא שמע על עידו גרינברג והפרויקט שלו, "משפט אחד ביום". זה התחיל בכלל מפתק בנייד, שהפך לפרויקט ייחודי, שצבר תאוצה ומעריצים. הטירוף המשיך עם מכירת פופ אפ, כוכבים שהצטלמו עם החולצות והפכו אותם לפרט חובה בארון של כל אחד והשיא מתרחש היום (רביעי), עם עליית אתר המכירה של החולצות שכבשו את הרשת. אבל גרינברג מבטיח לנו שזו רק ההתחלה.
עוד בערוץ האופנה של פרוגי:
- הלם: לא תאמינו ממה עשויה שמלת הנשף הזו
- חוגגת: 23 הלוקים הגדולים של ג'יג'י חדיד
- בקסטריט בק: "שעתיים של כיף, נוסטלגיה ואדרנלין"
איך התחיל הפרויקט של משפט אחד ביום?
"אני איש שאוהב לאכול את הראש ומי שמכיר אותי יודע את זה. האינסטגרם הפך להיות מאוד וויזואלי ונוצר מצב בו אנשים, וגם אני, מחפשים קצת יותר תוכן. חיפשתי דרך יצירתית להביא תוכן מעניין. יום אחד, לדעתי זה היה יום בו קרה משהו נוראי בארץ, וכולם כתבו 'ואהבת לרעך כמוך'. נסעתי במונית שירות וחשבתי לעצמי שאני, כמו כולם, לפעמים אוהב את עצמי יותר ולפעמים פחות אבל פיצה אני תמיד אוהב. כך נולד המשפט הראשון 'ואהבת לרעך כמו פיצה'. רשמתי את זה בפתק כי זה נורא הצחיק אותי. באותו יום חיפשתי מה לעלות לאינסטגרם ונזכרתי באותו פתק. חיפשתי דרך יצירתית לעיצוב, רציתי שיראה כמו מילון או שירה וכך נוצר הכתב המנוקד על הרקע הלבן. ראיתי איך הגיבו לזה והבנתי שיש פה דבר מיוחד".
פרויקט "משפט אחד ביום" התפתח וצבר תאוצה בחשבון האינסטגרם של גרינברג קרוב לשנה. הוא מעיד כי המעבר מהרשתות לחולצות ולעולם האופנה קרה לגמרי בטעות. "כמו כל הדברים הטובים זה היה לא בכוונה. את החולצה לאביב (פנקס - א.כ) עשיתי כי רציתי להכין לה מתנה. הדפסתי גם חולצה נוספת לעצמי כי הצחיקה אותי המחשבה ששנינו נסתובב עם אותה החולצה וכמו כל דבר שקורה לי גם את זה צילמתי מאוד יפה לאינסטגרם. העוקבים ראו את התמונה ופשוט פירשו את זה כהצהרה על קולקציה. שחף סגל, שהיא אשת אופנה וחברה, פנתה אליי בפייסבוק ואמרה שהיא חייבת את החולצה לשבוע האופנה. מכיוון שהיו רק שתי חולצות הבאתי לה את שלי".
והיא החזירה לך את החולצה?
"לא. אב הטיפוס, החולצה הראשונה, נמצאת אצל שחף".
בסוף חודש מרץ הרים גרינברג מכירת פופ אפ. "רציתי לבדוק את זה רגע. תוך שבוע הרמתי מכירה. הכל עשיתי במו ידי - סחבתי, הרמתי, קיפלתי, הכל. הדפסתי 500 חולצות ותוך שלושה ימים הכל נמכר. הבנתי שיש עניין וביקוש". במכירה לפני כחודש הוצעו 11 משפטים שונים. אליהם הוא הוסיף עוד 10, לפי בחירת הגולשים, שיוצגו באתר החדש. "למדתי מלא על גזרות, מידות, סוגי בדים. זו הסיבה שזה לקח מעט זמן, כי היה לי חשוב לחקור את הנושא ולהביא מוצר איכותי".
חשבת לפתח את הפרויקט הזה מעבר לחולצות? יש תכנון להדפיס את המשפטים על מוצרים נוספים?
"יש תכניות מסודרות ומפתיעות כמעט חצי שנה קדימה. המשפטים האלו לא יועדו להיות על חולצות, זה רק יצא ככה במקרה. יש עוד כל כך הרבה מוצרים מגניבים שאני מתכנן בהמשך".
הפרויקט האינסטגרמי ימשיך להתקיים במקביל לאתר המכירה?
"כן, לגמרי. אני חושב שזה מה שמתחזק את זה. מבחינת העוקבים שלי כל יום יש משהו חדש, זה הולך איתך קדימה. כל משפט מתייחס לרגש מאוד ספציפי בו אני נמצא. זה מצליח לגרום לאנשים להזדהות, לצחוק, להתרגש. מבחינתי זו זכות גדולה".
איך זה מרגיש לראות אנשים זרים לובשים את המחשבות שלך?
"אני עובד בתחום הזה כמעט 14 שנים ורואה איך מילים של אנשים, זמרים, כותבים, יוצרים, מגיעים לאנשים. אני רואה איך היצירה עוברת מידיו של האומן לציבור הרחב. בהתחלה זה היה לי מאוד מוזר. אפילו אבא שלי שאל אותי 'למה הם רוצים ללכת עם חולצות של דברים שאתה כותב?'. היום זה מרגש אותי. לכל אחד יש סיפור ספציפי ואני מניח שלכל אחד יש את הפרשנות שלו. לכל משפט יש אלף רבדים וכל אחד יכול לייחס את המשפט לחיים האישיים שלו ולסיטואציה שמתאימה לו. אני חושב שאפשר לדייק את השפה היומיומית שלנו לדברים שאפשר להתחבר אליהם, שניתן להרגיש חלק מהם וזה הכיף של הפרויקט הזה".
מה נאחל לך להמשך?
"שמצד אחד אני אהייה עומר אדם של החולצות. שתוך שעות ספורות הכל יהיה סולד אאוט. מהצד השני אני מאחל לעצמי שהפרויקט הזה יפרוץ את גבולות המדינה. ירגש אותי מאוד לראות מילים מנוקדות בעברית על אנשים מובילי דעה מכל רחבי העולם. אני חולם להפוך את העברית לפאשן, להראות שאנחנו יותר ממלחמות וגמלים".
|