מכינה טכנולוגית להנדסאים. ADOBESTOCK

מכינה טכנולוגית להנדסאים

מועמדים שאינם עומדים בתנאי הסף ללימודי הנדסאים יכולים ללמוד במכינה הטכנולוגית כדי להשיג את תנאי הסף הנדרשים ללימודים במכללה טכנולוגית גדולה ומובילה. יש שני מסלולי לימוד במסגרת המכינה הטכנולוגית – מכינה מלאה או חלקית, ובנוסף ניתן להירשם למכינה הארוכה המתקיימת במקביל לשנת הלימודים במכללה הטכנולוגית להכשרת הנדסאים או לבחור במכינה הקצרה והסמסטריאלית

כתבה פרסומית

מי צריך את המכינה הטכנולוגית להנדסאים?

כדי להתקבל ללימודי הנדסאים חייבים לעמוד בתנאי הסף שנקבעו. נכון, תנאי הקבלה ללימודי הנדסאים קלים ונוחים יותר בהשוואה לתנאי הקבלה לתואר ראשון באוניברסיטה או במכללה, וגם אין צורך בציון פסיכומטרי. יחד עם זאת, למועמדים רבים ללימודים אין תעודת בגרות מלאה לכן עליהם להשלים מקצועות לימוד, בהתאם לתנאי הקבלה שנקבעו על ידי מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע).

מועמד שחסרה לו בגרות במקצועות יסוד כמו מתמטיקה, עברית ואנגלית אינו עומד בתנאי הקבלה שנקבעו על ידי מה"ט, ויש לא מעט מועמדים שחסר להם ציון בשני מקצועות או יותר עליהם נבחנים בבגרות. אם חסר למועמד ציון בגרות ב-2 או 3 מקצועות יסוד עליו להירשם למכינה הטכנולוגית המלאה, ואם חסר לו ציון אחד על מנת לעמוד בתנאי הקבלה ללימודי הנדסאים הוא יכול להירשם למכינה החלקית, ועליו להשלים את תנאי הקבלה היחיד שחסר לו, לכן הוא רשאי להתקבל ללימודי הנדסאים במעמד על תנאי כסטודנט שנה ראשונה.

איך זה עובד?

באופן כללי, לימודי מכינה טכנולוגית להנדסאים מיועדים עבור מועמדים ללימודי הנדסאים שיש להם לפחות 11 שנות לימוד. יש אפשרות להתקבל למכינה הטכנולוגית גם אם יש למועמד פחות שנות לימוד מהנדרש, אך במצב זה יש לעבור מבחן כניסה בסיסי וריאיון אישי עם ראש המכינה.

כמובן שאם עומדים בתנאי הקבלה לדיפלומת הנדסאי בתחום מסוים, נניח הנדסאי תוכנה או הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, אין צורך להירשם למכינה הייעודית.  המכינה מיועדת עבור מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, ויש לבחור בין מועד אביב לבין מועד סתיו. 

כדי להירשם למכינה הטכנולוגית להנדסאים ניתן לבחור באחת משתי אפשרויות הרישום הבאות:

  • הרשמה באתר האינטרנט של המכללה הטכנולוגית, באופן מקוון לחלוטין.

  • הרשמה פיזית באמצעות מרכז הייעוץ במכללה. יש לתאם מראש את מועד ההגעה.

בעת ההרשמה יש להציג ולצרף מסמכים שונים כגון: תמונת פספורט, צילום תעודת זהות וספח, קבלה על תשלום למכינה הטכנולוגית, העתק מאושר של תעודת הבגרות או הצגת אישור על 12 שנות לימוד או כל תעודה אחרת המעידה על השכלה.

כאמור, יש שני מסלולי לימוד – מכינה ארוכה או מכינה סמסטריאלית. המקצועות הנלמדים במסגרת המכינה הטכנולוגית הייעודית להנדסאים הם:

  • מתמטיקה.

  • אנגלית.

  • עברית.

  • סדנת מיומנויות למידה.

בסיום הלימודים וכל עוד עומדים בכל הדרישות של המכינה, המועמד מקבל תעודת בוגר מכינה טכנולוגית, והתעודה מאפשרת לו להירשם ללימודי הנדסאים ו/או טכנאים.

כמה זמן לומדים במכינה הטכנולוגית?

הלימודים במכינה השנתית והארוכה מתקיימים 3 פעמים בשבוע, בשעות אחר הצהריים והערב, ובנוסף הלימודים מתקיימים בימי שישי בבוקר. במכינה הארוכה לומדים במקביל לשנת הלימודים במכללה להנדסאים והיא מתאימה גם לאנשים עובדים.

ניתן להירשם למכינה סמסטריאלית קצרה יותר, והלימודים מתקיימים בימים א' – ה', בשעות היום. במכינה הקצרה לומדים סמסטר אחד בלבד.

מה עוד חשוב לדעת?

בסיום הלימודים במכינה הטכנולוגית להנדסאים הסטודנטים נדרשים לעבור מבחנים מטעם מה"ט במקצועות הלימוד כמו מתמטיקה, אנגלית ועברית. סיום מוצלח של מבחני מה"ט מאפשר למועמד לקבל תעודת גמר של המכינה ולהירשם למסלול הלימודים המועדף עליו, למשל לימודי הנדסאי תוכנה, לימודי הנדסאי חשמל, לימודי הנדסאי תעשייה וניהול וכו'.