ביקורת הופעה: נתן גושן מרגש ומקפיץ ונטע ברזילי מפתיעה. צילום: נעם פינבליט

ביקורת הופעה: נתן גושן מרגש ומקפיץ ונטע ברזילי מפתיעה

אמש (ה') נתן גושן הופיע בפעם הראשונה בגן הלאומי בקיסריה, היינו שם, חווינו את ההופעה המיוחדת והופעתנו מנטע ברזילי. ביקורת הופעה

אמש (ה') נתן גושן פתח את הקיץ בהופעה מיוחדת וראשונה שלו בגן הלאומי קיסריה. בהופעה המיוחדת שנערכה כשעתיים גושן ביצע את מירב שיריו, חלקם ישנים ונוסטלגיים וחלקם חדשים ואף אירח בהפתעה את זוכת הארוויזיון וחברתו הקרובה - נטע ברזילי. לפני ההופעה חששנו האם גושן באמת מסוגל להחזיק מופע בסדר גודל כמו קיסריה ואחרי ההופעה אנו יכולים להגיד בביטחון רב - נתן גושן הוא פרפורמר מדהים, קיסריה אפילו קטנה עליו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בתחילת ההופעה לפני שגושן עלה התנגן סרטון על מסכי הבמה של גושן משנת 2005 בו הוא שר ומנגן לראשונה את הסינגל שפירסם אותו "כל מה שיש לי". הקהל צעק והתרגש עם גל הנוסטלגיה שפותח את הערב, לאחר סיום הסרטון גושן עולה לבמה ומתחיל בביצוע מרגש ורגוע, לשיר האהוב. מיד אחריו מגיע השיר ״לפני שאהבה תיפול״ מתוך הפסקול המוזיקלי של הסרט הקולונועי ששיחק גושן "מישהו אחר", כל הקהל שר ביחד. מיד בסיום השיר גושן מתחיל לספר על הפעם הראשונה בה היה בקיסריה עם אביו ואחים שלו בהופעה של שלמה ארצי, גושן מספר כי אחרי השיר הרביעי הוא התגעגע לאמא שלו והחל לבכות, וכעת מדובר בסגירת מעגל כשהוא מופיע בקיסריה. גושן שר את השיר "חיכיתי" שמלווה במילות השיר במסכים שמעצימים את הנגינה של גושן.

נתן גושן
גושן בשיר "חיכיתי" © צילום: נעם פינבליט

גושן ממשיך בשיר ״סערה״, במהלך השיר כל הקהל שר ביחד. השיר הבא הפתיע אותנו במיוחד כאשר שמנו לב שגושן מתשמש בלופר (אזהרת ספוילר, קשור למישהי שתהייה בהמשך ההופעה) בשירו "את, לא ציפינו לשימוש בלופר והוא הוסיף לשיר והראה גוון אחר. מעבר קטן לשיר באנגלית עם הלהיט הבינלאומי של גושן בשם “Thinking About It”' הגיטרה מלווה אותו לאורך כל השיר, אנחנו לא יכולים לחכות לשמוע עוד שירים של גושן באנגלית. הוא ממשיך את ההופעה עם השיר הראשון שכתב אי פעם, שיר שבוצע על ידי לירן דנינו בשם "עדיין ריק". בשיר זה גושן עובר לכיוון הקהל בבמה שנמצאת באמצע הקהל ושר את השיר ביחד.

נתן גושן
© צילום: נעם פינבליט

הקהל צורח ושמח, ואנחנו מבינים למה. גושן הופך את המקום הענק כמו אמפי קיסריה להופעה פרטית לכל אחד מהקהל. השיר הבא במופע הוא ״סיפור אחר״ מהפסקול המוזיקלי של הסרט בו השתתף גושן, ביצוע הלייב ייחד את השיר וריגש מאוד. השיר הבא הקפיץ את הקהל בצורה בלתי רגילה עם סגנון מעט רוקי ופחות רגוע ״דברי איתי יותר״. ״נושבת באוויר״ זה השיר הבא של גושן שממשיך את ההופעה בצורה מושלמת. הניגודיות בבחירת השירים עושה איזון טוב במהלך ההופעה. השיר הבא הוא ״מה אם מתנשק״, אחד השירים האהובים עלינו אישית ומוכרים מהקריירה של גושן. הוא ממשיך עם עוד להיט - ״גבולות היגיון״, השירה של גושן מדהימה ונתנה ביטוי לכל מילה ומילה בשיר.

 

ברגע זה גושן החליט לרדת לקהל ולשיר את שני השירים הבאים מתוך הקהל. הראשון מבין השניים הוא ״זה שלנו״. הקהל שהיה בהלם כמובן החל לשיר ולהתהלך סביב גושן וקצת לחסום לו את המעבר. בסיום השיר גושן מתמקדם על אחד ברזלי השמירה ולוקח את הגיטרה שהביאו לו ושר את השיר "לילות" מתוך הקהל עם הגיטרה ביד כמובן. רגע אותנטי בתוך ההמון בקיסריה. לאחר זמן קצר עד שחזר לבמה בשל הקהל שחסם את דרכו, גושן חוזר לבמה ומבצע את אחד הקטעים שהוא מעלה לעמוד האינסטגרם שלו בשם Goshen.uploads. עמוד זה הוא שונה מהאינסטגרם הרגיל של גושן, בחשבון הזה גושן מעלה קטעי שירה שלו שהוא בתהליך עבודה עליהם שירים שלרוב יצאו כסינגלים בסיום. אמש בהופעה גושן החליט לשיר קטע בשם "חוקים אונברסליים" על הבמה ועפנו על הביצוע.

נתן גושן
גושן בביצוע לשיר "לילות" מתוך הקהל. © צילום: נעם פינבליט

גושן ממשיך עם השיר "יודע", בשיר זה הוא שר רק עם הגיטרה שלו וללא ליווי מוזיקלי נוסף, התרגשנו מאוד מהשיר. ברגע זה בהופעה הגיע ההפתעה הגדולה של הערב , זוכת האירוויזיון - נטע ברזילי, עולה במפתיע על הבמה מקבלת צעקות וקריאות אהבה מהקהל. רגע מרגש מאוד ובעיקר מפתיע. כידוע, גושן לקח חלק מכתיבת הסינגל האחרון של ברזילי "Nana Banana" שהפך ללהיט גדול. השניים החליטו לקחת את השיר שכתבו ולעשות לו גירסה חדשה ומיוחדת. גושן ניגן את המנגינה של השיר בגיטרה וביצאו את השיר כדואט. בשונה מהביצוע הפופי שמוריד מערך המילים של השיר. בביצוע הזה לכל מילה היה את המקום שלה והמסר של השיר צעק ממנו. הפתעה לטובה שעשתה אותנו מאושרים.

נטע ברזילי מפתיעה
נטע ברזילי מפתיעה © צילום: נעם פינבליט

ההופעה ממשיכה השיר "מקום" ומיד אחריו השירים הקצביים מעט "את באה אליי" ואחד השירים האהובים עליינו של גושן מכל שיריו שלא יצאו כסינגלים - "דור הסתלבט". השיר דולר הסתלבט מבקר על החברה שלנו ועל מה שאנחנו עושים בחברה. עם כמה שהשיר ביקורתי ויכולים לחשוב עליו כפוגע הוא חיובי וטוב ומראה לנו שיש הרבה יותר מתמונה באינסטגרם. ההופעה מתקרבת לסופה עם השיר ״עוד״ ומיד אחריו השיר "26". גושן סיפר כי את שיר זה הוא שיחרר לאחר שהמעריצים ביקשו ממנו להוציא אותו, לימים השיר הפך ללהיט והיה חלק מהאלבום האחרון של הזמר. לאחר הדרן קצר גושן חוזר לבמה עם השיר "למרות הכל" שמחזיר אותנו לאווירה שהרגשנו לאורך כל ההופעה בשירים המרגשים.

© צילום: נעם פינבליט

גושן מסיים את ההופעה בשני הלהיטים החדשים שלו, הראשון ביניהם "מתגעגעת" שיצא רק לפני מספר שבועות. גושן רקד בשמחה על הבמה ביחד עם השיר והקהל שר ביחד איתנו בסוג של הד מטורף את המילים. גושן מסיים את ההופעה בשיר "באתי לחלום", השיר מסיים את ההופעה בצורה מושלמת כי כל אומן חולם להופיע בקיסריה ועוד כשכל הכרטיסים נמכרו, גושן מבטא את החלום שלו בלהיות זמר וגם בלהופיע בקיסריה. בסוף השיר מצטרף לגושן גור בן ה-9 שעבר חרם בבית ספרו והשיר של גושן "באתי לחלום" עזר לו לעבור את התקופה הקשה. הסרטון הויראלי של גור עם השיר הגיע עד לגושן שכמובן הזמין אותו לבמה.

לסיכום, הופעה מדהימה ומיוחדת. רקדנו, שמחנו ובעיקר התרגשנו. במהלך ההופעה ראינו את גושן של תחילת דרכו ואיך הוא השתנה לגושן של היום דרך המוזיקה. גושן הרים את קיסריה על הרגליים ועשה זאת עם חיוך על הפנים ובצורה מדהימה ויוצאת דופן.

תגובות