לגנוב סלולר מלוחם בצה"ל? ממש לא מומלץ . הגנב נלחץ. צילום: דוברות עיריית מודיעין

לגנוב סלולר מלוחם בצה"ל? ממש לא מומלץ

חשיפה: חייל המשרת בצפון הצליח להשיב את הסלולר שנגנב לו במפגש מפחיד במיוחד עם הגנב. "הייתי בחששות כל השבוע, כי פחדתי שהוא יהיה חמוש בנשק", לדבריו: "החלטתי להתגבר על הפחד ולהגיע עם הנשק האישי" מספר מ'

מה עשה חייל שמשרת כלוחם באחת החטיבות בצפון הארץ, ומכשיר הטלפון הנייד שלו נגנב? קבע מפגש עם הגנב שהיה בטוח שמדובר באזרח תמים, וחילץ את מכשיר הסלולר בחזרה אליו.

לדבריו של החייל, העובדה שהגיע למפגש המסוכן עם נשקו האישי היא זו שהצליחה להשיב אליו את הסלולר בקלות. 

ביום ראשון השבוע, עשה פעמיו מ' בן ה-19, שמשרת כלוחם באחת מחטיבות החי"ר שמתאמנות בצפון, לכיוון הבסיס. מאחר והיה לו זמן פנוי, הוא החליט לנצל אותו בשביל לקנות לעצמו קפה בבית קפה שנמצא בסמוך לתחנת הרכבת. מ' שכח את מכשיר הסלולר הפרטי שלו על השולחן בבית הקפה, וכשחזר לקחת אותו, המכשיר נעלם. 

משהגיע החייל לבסיסו, השתמש במכשיר הסלולר של חברו לגדוד, התקשר למספר הטלפון שלו וזכה למענה אנושי מגנב בעל גוון קול ערבי: "הוא אמר לי שהסלולר שלי אצלו ואם אני רוצה אותו בחזרה אני צריך לפגוש אותו ולשלם לו מאתיים שקל. אמרתי לו שאני אחזיר לו תשובה ואחרי שעתיים התקשרתי וקבעתי להיפגש איתו ביום חמישי". 

לדבריו של מ', הוא ציין את יום חמישי כמועד בו הוא חוזר מבית מלון בדרום, וכי העדיף להסתיר מהגנב את עצם היותו חייל בצה"ל: "קבענו במקום הומה אדם ביום חמישי בצהריים וברגע שהגעתי התקשרתי אליו מטלפון של חבר. איתרתי אותו בקלות, סגרתי את הטלפון של החבר והתקרבתי אליו", מספר מ' שהיה באותה העת עם נשקו האישי. 

"ברגע שאמרתי לו 'תחזיר לי את הסלולר', הוא נבהל, השיב לי את המכשיר וברח בלי לקחת ממני את הכסף", מספר מ' שמסתבר שחשש מאוד טרם המפגש: "הייתי בחששות כל השבוע, כי פחדתי שהוא יהיה חמוש בנשק או בסכין. אבל החלטתי להתגבר על הפחד ולהגיע עם הנשק האישי שלי ולקבוע איתו במקום הומה אדם". 

כזכור, השבוע האחרון היה מוצלח במיוחד עבור כנופיות של שודדים ברחבי הארץ: בנצרת עילית נגנב תיק מקשישה ביום ראשון ולמחרת בוצע מקרה שוד בבנק הדואר שנגמר במותו של אזרח, שניסה לעצור את השודד שגנב שבעת אלפים שקל. ביום שלישי בוצע מקרה שוד בבנק במבשרת ציון וביום רביעי בוצע בנס ציונה, מקרה שוד אלים במהלכו נגנבו למעלה ממאתיים אלף שקלים.

לדבריו של קצין במשטרת ישראל, המעשה של החייל בצפון, יכול היה להיגמר באסון: "אם הגנב היה מלווה בעוד חברים מהכנופייה שלו, יכול להיות שזה היה נגמר בתקיפה של החייל ובנזק חמור הרבה יותר. אני באופן אישי ממליץ כל הזמן לחברים ולאשתי לא להתעסק עם גנבים. בשביל זה יש את המשטרה". 

תגובות