הכי ערכיים: "אני שמח שאני זוכה ללמוד בבית ספר"
משרד החינוך פרסם אמש את רשימת החטיבות והתיכונים שהצטיינו בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים בשנה"ל תשע"ו. שר החינוך בנט מברך: "עתיד מדינת ישראל תלוי באיכות המחנכים שבה"
משרד החינוך פרסם אתמול (א') את רשימת בתי הספר העל- יסודיים שנבחרו כמצטיינים במישור הערכי, החברתי והלימודי לשנה"ל תשע"ו. כ-60 אחוזים מבתי הספר הערכיים הם מהחינוך הממלכתי, כ-23 אחוזים מהחינוך הממלכתי- דתי, כ-11 אחוזים מהחינוך הלא יהודי וכ-5.5 אחוזים מבתי הספר הערכיים שייכים למגזר החרדי.
עוד בערוץ המגזין של פרוגי:
הדירוג נקבע על פי מדד חברתי שכולל מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות, הישגים ערכיים שמתייחסים לקליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבא, אזרחי או לאומי, זכאות לתעודת בגרות והצטיינות בה, וגם שמירה על טוהר הבחינות בבית הספר נלקחה בחשבון. המורים המלמדים בבתי הספר שנכללים ברשימה יזכו לקבל כבר במשכורת הקרובה תוספת של 3,000 עד 8,0000 שקלים, בהתאם לדירוג שקיבל המוסד החינוכי שבו הם מלמדים.
"בית הספר יוצר תחושה של עוד"
הרשימה כוללת בתוכה 277 בתי ספר מרחבי הארץ, כאשר 79 מהם זכו להופיע בדירוג הגבוה ביותר. בין בתי הספר האלה ניתן למצוא את שש שנתי אחד העם בפתח תקווה, ישיבת דרכא המתמיד בקרית שמונה, רנה קסין דרכא בירושלים וישיבת נווה הרצוג בניר גלים. בתי הספר נוספים המופיעים ברשימה אולם ברמת תגמול נמוכה יותר ניתן למצוא את אליעזר בן יהודה בנס ציונה, מקיף ט בראשון לציון, אורט פסגות בכרמיאל וישיבת בני עקיבא בבאר שבע. שוחחנו עם מספר תלמידים שלומדים בבתי הספר הערכיים כדי לשמוע מה הופך את בתי הספר שלהם למצטיינים.
"זה בא לידי ביטוי בכך שבית הספר שלי יוצר תחושה של עוד", מספרת נוי מנדלבאום שעולה לכיתה י"א בתיכון אחד העם בפתח תקווה. "מלבד השיעורים הרגילים, בית הספר שלנו שם דגש על פעילויות ערכיות, כמו: ימי שדה, מעגלי שיח והידברות עם האחר, וזה מאפשר לנו להשתחרר מדי פעם מהעומס ולקבל ערכים".
"כבר שלוש שנים ברציפות יש בתיכון שאני לומד בו 100% זכאות לבגרות וזה ממש לא מפתיע אותי", אומר משה שושן, כתב האתר, שעולה לכיתה י"א בישיבת דרכא המתמיד בקרית שמונה. "בית הספר נותן לנו כלים להצלחה ללא שום הגבלה. אני באופן אישי קיבלתי השנה הרבה שעות נוספות במתמטיקה ומחשבים שבמקום אחר לא בטוח שהייתי מקבל".
גם ליאורה ביביק שעולה לכיתה י' בתיכון רנה קסין דרכא בירושלים שיתפה אותנו בייחודיות של בית הספר שלה: "יש לנו פעם בשבוע פעילות שלא קשורה לציונים. אנחנו מכירים תרבויות אחרות ונחשפים לעולמות שונים שלא יוצא לנו לפגוש בחיי היום יום".
ולסיום, עומר בכר שעולה לכיתה י"ב במקיף ט' בראשון לציון מסכם בתחושות שלו: "אני גאה להגיד שבית הספר שלי ערכי. הוא מקנה תשומת לב לדברים אחרים מלבד רצף הלמידה בשנת הלימודים. הוא שם דגש על מניעת נשירה, גיוס לצבא וזכאות לבגרות, וגם מחנך תלמידי חינוך מיוחד. אני שמח שאני זוכה ללמוד בבית ספר כזה ולא לוקח את הדברים שהוא עושה כמובנים מאליהם".
|