אמ;לק: האם החופש הגדול יקוצר?. צילום: gettyimages

אמ;לק: האם החופש הגדול יקוצר?

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים. הפעם: ראש ממשלת הודו בביקור היסטורי, ישראלים נתקעו בברצלונה והמתווה לקיצור החופש הגדול

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בהופעה של בריטני ספירס או בפסטיבל המתגייסים? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראש ממשלת הודו בביקור היסטורי

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נחת ביום שלישי בנתב"ג והחל את ביקורו בארץ. הוא ירד מן המטוס כשהוא לבוש בלבן והתחבק עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם נחיתתו. מודי ביקר בין היתר במוזיאון "יד ושם" בירושלים, בחוות "דן דנציגר", שם הוחלט לקרוא לזן של חרציות על שמו וכן בקבר הרצל, דבר שאינו היה מתוכנן מראש. במסגרת ביקורו, מודי אף נפגש עם  מוישי הולצברג בן ה-10, אשר הוריו נרצחו בפיגוע במומבאי בשנת 2008 בהיותו בן פחות משנתיים ועם אלפים מבני הקהילה ההודית בגני התערוכה. חשוב לציין כי מודי הוא ראש הממשלה ההודי הראשון שמבקר בארץ וכי לביקורו מיוחסת חשיבות רבה על רקע העסקה הביטחונית הגדולה, אשר הודו חתמה עם ישראל רק באפריל האחרון.

מודי ונתניהו לאחר הנחיתה © מוטי קמחי

הקרב על מפלגת העבודה

ביום שלישי האחרון אף נערך הסיבוב הראשון במסגרת הפרימריז של מפלגת העבודה, שבו לקחו חלק 30,998 מצביעים, שרצו להשפיע על הנהגת המפלגה. בפרימריז התמודדו עמיר פרץ, אבי גבאי, אראל מרגלית, עמר בר לב, אבנר בן זקן, הוד קרובי וכן יצחק הרצוג, שכיהן כיו"ר המפלגה. בסופו של יום, עלו פרץ (32.7% מהקולות) וגבאי (27% מהקולות) לסיבוב השני, שיתקיים ביום שני הבא בעוד שהרצוג, שקיבל רק 16.7% מן הקולות הגיע למקום השלישי והודח מתפקידו. גבאי ופרץ כבר נערכים לסיבוב השני והגיעו לביתו של הרצוג בניסיון להשיג את תמיכתו כשבסופו של דבר הרצוג הודיע על תמיכתו בפרץ יחד עם אראל מרגלית ושלי יחימוביץ' החליטה לתמוך בגבאי.

הרצוג בביתו
הרצוג בביתו © מוטי קמחי

 המתווה לקיצור החופש הגדול

ביום חמישי התקבלו דיווחים על הכוונה לערוך שינוי במספר ימי החופשה, וכן גובשו שלושה מסלולים שונים, שמרד החינוך יוכל לאמץ. המודל הראשון, שסבירותו גבוהה, כולל לימודים באיסרו חג של פסח ובשבועות, וכן בחלק מפסח ובחנוכה, ובתמורה המורים יהנו משבעה ימי חופשה לבחירתם. המודל השני, שסבירתו אף היא גבוהה הוא הרחבת מודל בתי הספר של החופש הגדול, שבמסגרתו ההורים והתלמידים ירוויחו שבוע עד 12 ימים של מסגרת רשמית. המודל השלישי, שכנראה לא ייטמע הוא הפחתת ימי החופשה, שבמסגרתו יקוצרו ימי חופשה ויתווספו שבעה ימי לימוד באיסרו חג ובחלק מחופשת פסח וחנוכה. המורים והמנהלים צפויים להתנגד למודל זה. המודל שייבחר על ידי משרד החינוך יפעל כבר החל מספטמבר הקרוב בקרב תלמידי כיתות א'-ג'.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

בגלל עיכוב בטיסה: ישראלים נתקעו בברצלונה

ביום חמישי ושישי מצאו את עצמם ישראלים רבים, אשר ביניהם גם נבחרת הג'ודו של ישראל, שוהים שעות ארוכות בשדה התעופה שבברצלונה, מדובר ביותר מ-24 שעות. השהייה הארוכה נבעה בעקבות תקלה במטוס ספרדי של חברת אל על. התקלה הובילה לדחיית הטיסה במשך פעמים רבות וגרמה לנוסעים להמתין זמן רב בשדה התעופה. לאחר זעם רב מצד הנוסעים והמתנה ארוכה, טופלה התקלה והנוסעים שבו לארץ.

נתב
נתב"ג © מוטי קמחי

 סערה בעקבות החלטת אונסק"ו

אתמול החליט ארגון אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, בו חברות 195 מדינות כי מערת המכפלה וחברון הם אתר מורשת עולמי פלסטיני.החלטה זו עברה ברוב של 12 תומכים, לצד שלושה מתנגדים ושישה נמנעים. ההחלטה גררה אחריה תגובות זועמות רבות, אשר ביניהן תגובתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתקף אותה והודיע על כוונתו לקצץ עוד מיליון דולר מכספי החברות שישראל מעבירה לאו"ם. גם נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין וגם נפתלי בנט המכהן גם כיו"ר הוועד הישראלי לאונסק"ו, גינו את ההחלטה של הארגון.

תגובות