
©
צילום: פערים חברתיים משפיעים על ציונים. אילוסטרציה: עידן גולדווסר
פערים חברתיים משפיעים על ציונים?
על פי תוצאות בחינות המיצ"ב לשנת תשע"ג, ככל שהתלמיד מגיע מרקע חברתי-כלכלי גבוה יותר, כך הישגיו הלימודיים גבוהים יותר. ומה הנתונים הנוספים שהתקבלו מתוצאות בחינות המיצ"ב, ותוצאות סקרי האקלים?
עשו סאב
משרד החינוך חשף היום (א'), את תוצאות בחינות המיצ"ב וסקרי אקלים לשנת תשע"ג. במבחני המיצ"ב השתתפו 113,854 תלמידים מ-1,131 בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים.
בסקרי האקלים והסביבה הפדגוגית השתתפו 216,087 תלמידי כיתות ה'-ט' ו-19,607 מחנכים ומורים המלמדים את מקצועות המיצ"ב בכיתות א'-ט'. נוסף על כך, הועברו סקרי אקלים וסביבה פדגוגית בקרב מדגם ארצי מייצג של 5,237 תלמידי כיתות י'-י"א ו-3,493 מורי כיתות י'-י"א.
למרות העובדה שהנתונים מצביעים עלייה בהישגי התלמידים במבחנים בהשוואה לנתוני תשע"ב, הנתונים מראים על תמונה עגומה, כי ככל שהתלמיד מגיע מרקע חברתי-כלכלי גבוה יותר, כך הישגיו הלימודיים גבוהים יותר.
תגובות