מפלז'ר לביזנס: הכירו את לוטם נחמיאס והמוזיקה שלה. צילום פרטי

מפלז'ר לביזנס: הכירו את לוטם נחמיאס והמוזיקה שלה

נכון שתמיד חלמתם לעשות את מה שאתם הכי אוהבים בתור עבודה? הנערים והנערות שנציג לכם בסדרת הכתבות החדשה "מפלז'ר לביזנס", לגמרי מגשימים את החלום. והפעם - המוזיקאית הצעירה, לוטם נחמיאס: "כל אחד יכול להצליח אם הוא רק מחליט לא לוותר"

אז מה תעשה כשתהיה גדול?", זוהי שאלה שכולנו נשאלים עליה במהלך חיינו, במיוחד במהלך גיל ההתבגרות. אולי חלקנו יודעים מה להשיב, וחלקנו לא. בשבועות הקרובים נציג בפניכם בני נוער שכבר ממזמן יודעים מה יעשו "כשיהיו גדולים", ועל אף גילם כבר עובדים בתחום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכירו את...

שם: לוטם נחמיאס

גיל: 17

מאיפה בארץ: מושב הדר עם

 עיסוקך: מוזיקאית, כותבת, מלחינה, ופרפורמרית.

© צילום פרטי

באיזה גיל התחלת לעסוק במוזיקה, ולמה?

"כל החיים שלי סובבים סביב המוזיקה. זה משהו שהבנתי כבר בגיל צעיר, ומתעסקת בו רשמית מכיתה ב'. כילדה מאד ביישנית שלא מוכנה לעשות דבר, דווקא בתחום המוזיקה לחצתי על ההורים שלי שיקחו אותי ללמוד לנגן על פסנתר כי תמיד רציתי, זה טבוע בדם שלי, מאז ומתמיד נמשכתי לתחום".

האם היה לך ניסיון קודם? עשית קורסים שונים?

"בכיתה ב' התחלתי ללמוד פסנתר קלאסי, מה שארך כ8 שנים, בשנה השניה בפסנתר עברתי לבית ספר למוזיקה ברעננה, שם למדתי בנוסף את "תיאוריית המוסיקה", ככה שזה היה הרבה מעבר ללמידת פסנתר. כבר ממש נכנסתי לתחום. בשלב מסוים בכיתה ח' פרשתי מהקלאסי, גיליתי שיש עולם אחר ומדהים שהוא לא קלאסי בחוץ. מבחינתי קלאסי היה תחום בו אומרים לך מה לעשות, ואתה עושה, לפעמים זה טוב כמובן כי לומדים מזה המון טכניקות, אבל אני בשלב מסוים פשוט התעייפתי, ורציתי למצוא את המקום במוזיקה בו אני עושה את מה שאני רוצה במקום שיכתיבו לי. לאחר הפרישה צברתי ניסיון בשירה, שזה משהו רציתי לעשות, השירה עזרה לי להתגבר על הביטחון, ובסופו של יום, שירה, זוהי ההתמכרות שלי, כל חיי. כיום אני בנוסף מנגנת, עברתי מקלאסי למה שנקרא "מוזיקה קלה", אני לומדת פסנתר וכבר שנתיים לומדת פיתוח קול, לוקחת חלק פעיל במגמת מוסיקה, ולומדת אצל כמה מורים פרטיים בתחום."

התחום בו את עוסקת כורך בהשקעה גם כספית, וגם נפשית, האם הייתה לך בעיה עם זה או שהיית מוכנה להצליח בכל מחיר?

"כן. תמיד נתקלתי בבעיות עם שני הדברים. בעניין הכספי, היו המון דברים שהייתי צריכה לוותר עליהם לצערי. דברים שהמוזיקה באה על חשבונם. לא רציתי ללחוץ על ההורים שלי, וגם לא רציתי להתחיל למצוא לתחומים הללו זמן שאין לי, כשמה שאני הכי אוהבת זו המוסיקה. זה לוקח את כל הזמן. 4-3 ימים בהם אני נשארת אחרה"צ בבית ספר ללמוד מוסיקה במגמה, וימי שישי בהם לא למדתי, נהפכו גם הם לימי לימודים, רק של בית ספר למוסיקה בלבד".

© צילום פרטי

מתי הבנת בעצם שאת יכולה להפוך את התחביב הכי גדול שלך, ומשתמע מדברייך שזה הרבה יותר מזה, למשהו שאת עושה על בסיס קבוע. הופעות וכו'?

"זה היה מאד הדרגתי, זה פשוט התחיל מהאדם הראשון ששמע אותי שרה ואמר לי, וואו, איך לא שמעתי אותך עד היום? עד היום, כל האנשים שמחמיאים לי בהופעות, זה מה שנותן לי כוחות להאמין בעצמי. הם הסיבה לזה, בנוסף לזה שמוסיקה זהו תחום שיש בו מלא ריגוש, להט, תשוקה, שכמובן תרמו לעניין וגרמו לי לרצות לקחת את המוסיקה שלי למקום רציני".

"הייתה לי להקה, "אקזוטיה", וזה עבורי היה אחד הדברים הכי משמעותיים שעשיתי בתחום המוסיקה. זה מה שפתח אותי, ושוב, אני בנאדם מאד סגור וביישן, ככה שזה היה הישג. התחלתי לכתוב שירים, לנגן שירים שאני אוהבת לשמוע, התעניינתי בסוגי מוסיקה שונים, רוק לדוגמא, ויצרתי קשר עם מישהו משכבת הגיל שלי שמנגן ושר והוא גם לקח אותי למורה לפיתוח קול. יום אחד לפני שלוש שנים הוא הציע לי לפתוח הרכב, לא חשבתי שזה יהפוך למשהו רציני. נפגשנו אני הוא ועוד גיטריסט, מצאנו בסיסט ומתופף, והתחלנו לעשות חזרות. המורה שלי לפסנתר שידע על ההרכב הציע לי להופיע איתו בפסטיבל "גשרים בנחל" - פסטיבל מפורסם לנוער בעמק חפר, בו כל שנה מופיע אומן אחר. זו הופעה בפני קהל רב. צריך להיות עם המון ביטחון עצמי בשביל לעלות להופיע. עבדנו במשך חודשיים ובפסטיבל הופענו איתם. וזו הייתה אחת החוויות המדהימות שחוויתי בחיי. עמדתי מקדימה ושרתי, אנשים צילמו אותי, הייתי בהלם. בזכות זה הבנתי כמה אני יכולה להצליח, לבנות ולהתפתח. והצלחנו יחד, בגדול. הכל קרה בזכות מוטיבציה, רצון ואמונה. מאז עשינו חזרות והמשכנו להופיע במקומות רבים, פיתחנו את עצמנו בתור להקה, הרכבנו הופעות של שעתיים, עבדנו על עיבודים רבים, קאברים. התחילו לזהות אותי ברחוב, לשייך אותי – "את הזמרת של אקזוטיה?!". אני כל כך שמחה שלא ויתרתי, נלחמתי עם עצמי להיפתח ולצבור ביטחון, וכל אחד יכול להצליח אם הוא רק מחליט לא לוותר, לא לפחד, ולהילחם על מה שהוא רוצה. הן במוסיקה, והן בכלל".

לסיכום, מה זו מוסיקה עבורך?

"האוויר שלי. הדבר היחיד שאני מרגישה צורך לעשות, הייעוד שלי, ומה שאעשה בחיי. אנשים אומרים שרק שליש מאנשי העולם מקבלים את הזכות לעבוד במה שהם אוהבים. אני לגמרי מרגישה ברת מזל שהצלחתי להגיע לזה ולפתח את זה בגיל כל כך צעיר. מוסיקה זה משהו שהוא במקום הראשון עבורי".

רוצים לשמוע את לוטם? הכנסו לערוץ היוטיוב שלה.

 לכל הכתבות בסדרה מפלז'ר לביזנס - לחצו כאן

 

תגובות