יום כיפור שלי: "השנה אני מבקשת סליחה מעצמי". צילום: shutterstock

יום כיפור שלי: "השנה אני מבקשת סליחה מעצמי"

יום כיפור מביא עמו מחשבות על השנה החולפת וחשבון נפש. השנה, החליטה לין כוגן שאת הסליחה היא תבקש דווקא מעצמה. על מה חשוב לה להתנצל ולמה היא מייחלת? • טור אישי

יום כיפור מעלה בי שאלות רבות. שאלות על מהות הסליחה, על מהות הטוב והרע. תמיד יש הרגשה ביום הזה שהעולם עוצר מלכת ל-25 שעות. ואכן, יום כיפור עבורי הוא הזמן לעצור, לקחת נשימה עמוקה ולפתוח דף חדש לקראת השנה שהתחילה. אני אסתכל על עצמי דרך המראה ואגיד "סליחה". השנה, בניגוד לשנים קודמות, אני בוחרת לבקש סליחה מעצמי. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום כיפור תמיד הרגיש לי מוזר, הרגשתי מנותקת לחלוטין. במשפחה שלי אין מסורות מסוימות ליום כיפור, כך שהקשר שלי ליום כיפור לא הגיע מהבית. תמיד הייתי מהאנשים שטוענים שלבקש סליחה רק ביום כיפור זה לא נכון. אני מאמינה שזה לא בסדר להיות "חוטאים" כל השנה ו"צדיקים" ביום כיפור. הפעם, למרות כל דעותיי על יום כיפור, אני רואה אותו כהזדמנות עבורי לבקש סליחה, דווקא מעצמי.

מבקשת סליחה מעצמי © shuttetstock

במהלך כל השנה אנחנו רצים ממקום למקום, מנסים להספיק ליעד שלא תמיד ידוע. הרי אם כולם רצים כנראה שגם אנחנו צריכים לרוץ, לא? אנחנו שוכחים לעצור, לקחת נשימה ולהקשיב לעצמנו ולמה שטוב לנו. השנה, אני רוצה לבקש סליחה מעצמי על כך ששכחתי להקשיב לעצמי. סליחה על כך שאני שוכחת לנשום לפעמים. סליחה שאני מוותרת על דברים שחשובים לי. 

אז למה אני מבקשת סליחה מעצמי, אם אני חוזרת על אותם הדברים שציינתי קודם כל שנה מחדש? כי תמיד האמנתי שאני חייבת להיות "מושלמת". חשבתי שאם לא אהיה מסודרת מספיק, מאורגנת ומדויקת הכל יתפורר סביבי וכבר לא אהיה אותה נערה שקטה ואינטליגנטית שכולם חושבים שאני. איך יתפסו אותי אם פתאום אגיד "לא!", אאחר או פשוט לא אעשה את אשר מבקשים?

אחד המורים תיאר לי פעם את הסיבה לכך שהוא מקשה עלינו עם מטפורה של אדם השוחה במים עמוקים, אשר חייב להמשיך לשחות כל הזמן למעלה כדי שהוא לא יטבע. הסכמתי עם המטפורה הזאת לגבי החיים בכלל, שתמיד צריך להמשיך לשחות למעלה כדי לשרוד את אין סוף הדרישות והרצונות. אך פתאום הבנתי, שהבריכה הדמיונית שאני כל הזמן צריכה לשחות בה כדי לא לטבוע, לא באמת קיימת. אין אנשים שצועקים לי להמשיך לשחות ולהשאיר את הראש מעל המים. זה רק בראש שלי והרצון שלי להיות הנערה "המושלמת" שמצפים ממני להיות. הבנתי שבסופו של דבר, זאת רק אני, לבדי, עומדת בבריכה ריקה ממים ומצעקות. כל הכוח להחליט מה נכון לי, מה אני רוצה לעשות ומה המקום שהכי טוב לי הוא בידיים שלי.    

"סליחה שאני מוותרת על הדברים שחשובים לי" © sutterstock

השנה אבקש סליחה מעצמי ואפתח דף חדש ונקי לשנה שהתחילה. אני מקווה שהשנה אצליח להקשיב לרצונות שלי יותר, שאעצור לנשום, כי הזמן לא רץ איתי. והכי חשוב, שאיהנה מהשנה האחרונה שלי בתיכון, שאשיג את כל מטרותיי, ושבסוף השנה אצא לפרק חדש בחיי. יום כיפור הוא יום לחשוב, לעשות חשבון נפש ולבקש סליחה.

 



תגובות