תנו לגדול בשקט: טיפול פסיכולוגי למתבגרים שמחזיר לכם את הכוח להתמודד עם החיים. adobestock (אילוסטרציה)

תנו לגדול בשקט: טיפול פסיכולוגי למתבגרים שמחזיר לכם את הכוח להתמודד עם החיים

מחפשים דרך להתמודד עם הלחץ והחרדות שמכבידים עליכם? טיפולים פסיכולוגיים מותאמים לנוער, בשיטות כמו CBT ו-EDT, יכולים לעזור לכם לקחת שליטה על המחשבות, להבין את הרגשות שלכם ולהחזיר את תחושת השלווה.

כתבה פרסומית

זה הזמן לגלות איך טיפול יכול לשפר את החיים שלכם.

אתם מתעוררים בבוקר ומרגישים שהכול פשוט לא הולך. הלחץ מהלימודים, החברים שלא תמיד מבינים, ואפילו בבית לא תמיד "קולטים" מה עובר עליכם. לפעמים זה מרגיש כאילו כל הרגשות האלו פשוט שואבים אתכם למקום אפור, משתקים אתכם ופוגעים לכם בתפקוד היומיומי. 

אז נכון, זה טבעי מאוד להרגיש ככה, אבל חשוב שתדעו שזו לא גזירת גורל ושיש דרכים להתמודד. מחקרים מראים שיותר ויותר בני נוער חווים תחושות דומות. טיפולים פסיכולוגיים למתבגרים כמו CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) ו-EDT (טיפול דינמי ממוקד רגשות) הוכיחו את עצמם כיעילים עבור מתבגרים. טיפולים אלו יכולים להחזיר לכם את השליטה על המחשבות והרגשות שלכם, ולעזור לכם להתמודד עם הלחצים בצורה בריאה יותר?

מה זה CBT ואיך הוא עובד?

נניח ששלחתם הודעה לחבר, אבל הוא לא ענה מיד. המחשבות מתחילות לרוץ: "הוא כועס עליי?", "מה עשיתי לא בסדר?"… כל המחשבות האלו מתחילות להכניס אתכם ללחץ וחרדה, בלי סיבה נראית לעין. 

זה בדיוק המקום שבו CBT נכנס. CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) הוא טיפול שמלמד אתכם לשלוט במחשבות האלה. בטיפול, לומדים איך לזהות את המחשבות השליליות ולהחליף אותן במחשבות מציאותיות וחיוביות יותר.

מחקרים הראו ש-77% מהמתבגרים שעברו טיפול CBT דיווחו על שיפור משמעותי בתסמינים של חרדה ודיכאון. כן, הוא לא רק יעיל נקודתית לתקופה המעצבנת שעוברת עליכם - הוא מצייד אתכם בכלים להתמודד עם הלחץ שאתם מרגישים. עוזר לכם להרים את הראש מעל המים, ולראות שוב את הדברים בצורה בריאה ונכונה יותר.

מה זה EDT?

לפעמים, הבעיה היא לא רק במה שאנחנו מכנים "מחשבות"; יש מצבים שבהם הרגשות שלכם פשוט מבעבעים עמוק מתוככם, משתלטים עליכם ומשבשים באופן הפשוט ביותר את שגרת החיים שלכם. אולי אתם כועסים ולא יודעים למה, או מרגישים עצב עמוק שלא ברור מאיפה הוא מגיע.  כאן זה המקום שבו EDT - טיפול דינמי חווייתי יכול לעזור. 

EDT מתמקד בעבודה על הרגשות העמוקים שלכם, ועוזר לכם להבין מאיפה הם באים ולשחרר אותם בצורה שתעזור לכם להרגיש טוב יותר.

לדוגמה, נניח שאתם מרגישים כעס או תסכול בכל פעם שאתם מגיעים למצב מסוים, אבל לא יודעים למה. בטיפול EDT, אתם והמטפל עובדים ביחד כדי להבין מאיפה הרגשות האלה מגיעים, איך הם נוצרו, ומה אפשר לעשות כדי להתמודד איתם בצורה בריאה.

איך תדעו מה מתאים לכם?

הבחירה בין CBT ל-EDT תלויה במה שמעסיק אתכם יותר – המחשבות או הרגשות. אם אתם מוצאים את עצמכם חושבים יותר מדי על דברים ומפרשים אותם בצורה שלילית, CBT הוא הדרך המתאימה עבורכם. אם מה שמכביד עליכם זה רגשות עמוקים שלא עוזבים אתכם, EDT יכול להיות הפתרון.

שני הטיפולים האלה לא רק עוזרים לכם להבין את עצמכם יותר טוב, אלא נותנים לכם כלים שיישארו אתכם להמשך החיים. אתם תלמדו איך להתמודד עם רגשות, מחשבות ולחצים בצורה שתחזיר לכם את השליטה.

אז למה לפנות לטיפול?

פשוט, כי זה עובד. אם אתם מרגישים שהלחץ משתלט עליכם, שהמחשבות רצות ולא נותנות לכם שקט, או שהרגשות יושבים עליכם כמו משקל כבד – אתם לא חייבים להישאר ככה. יש פתרון.

טיפולים כמו CBT ו-EDT עוזרים להמון מתבגרים להרגיש יותר טוב, תוך זמן קצר. אם אתם מרגישים שהמצב יצא משליטה – יש דרך להחזיר את השליטה הזאת אליכם. טיפול פסיכולוגי יכול לתת לכם את הכלים להתמודד עם המחשבות והרגשות שמכבידים עליכם, ולעזור לכם לחזור להרגיש טוב עם עצמכם ועם הסביבה שלכם.

למידע ופרטים על טיפולי CBT למתבגרים >>