בגלל הצבע הורוד: כמה יעלה לך להיות אישה?
סרטון חדש מציג את הפערים בין גברים לנשים מבחינת הכסף שהם מוצאים על מוצרי טיפוח והיגיינה, אז למה בחברה שמשלמת לנשים פחות הן צריכות לשלם יותר?
אתר גלמור יצר סרטון שהשווה את עלויות ההתארגנות בבוקר שיגרתי בין אישה לגבר, וזה אולי מעט יפתיע אתכם -
הם החליטו לחשב את הסכומים הממוצעים של העלות השנתית של מוצרי היגיינה וטיפוח לנשים ולגברים. קודם כל כולנו מסכימים שהיגיינה היא עסק יקר, אבל אז מתברר כי מוצרי טיפוח המכוונים לנשים הם יקרים יותר מאשר מוצרים לגברים.
עוד בערוץ היחסים בפרוגי:
- מעט מאוד נערים ונערות כיום מזדהים לחלוטין כסטרייטים
- החלטתי לשחזר את התמונות של אמא שלי וזה מה שקרה
- סדרת צילומים חושפת את ההרגשות והפחדים שמלווים אותנו
המקרה הנפוץ הזה מכונה "המס הנשי" - שבו נשים צריכות לשלם יותר רק כי הן 'נשים'. מה שמזכיר, אגב, את הדו"ח העדכני של מחלקת ניו יורק לענייני צרכנות, בו נמצא כי מוצרים המכוונים לילדות, נערות ונשים עשויות לעלות 7% יותר מאשר מוצרים דומים אבל שמיועדים לזכרים (למשל, גרביים ורודות יעלו יותר מגרביים בצבע כחול).
עוד לפני שאפילו האיפור מגיע, העלות של להיות אישה גבוהה הרבה יותר מאשר העלות של להיות גבר, ועל פי הסרטון פי 2.5 יותר.
אז כנראה שבחברה שלנו נשים משלמות יותר עבור מוצרי טיפוח מאשר גברים, ואפילו לא משלמים להן את אותה המשכורת בהשוואה לגברים עבור אותה העבודה. מגניב.
|